DOI: https://doi.org/10.15802/bttrp2018/152202

РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ УЛАШТУВАННЯ ДІЛЯНОК З ПЕРЕХІДНИМ ПОКАЗНИКОМ ЖОРСТКОСТІ НА ПІДХОДАХ ДО ЗАЛІЗНИЧНИХ МОСТІВ

V. V. Marochka, S. H. Boboshko

Анотація


Мета. Дослідити питання перехідної жорсткості на залізницях України, сформувати комплекс існуючих заходів щодо підсилення перехідних ділянок, розробити і обґрунтувати рішення проблеми перехідної жорсткості на підходах до залізничних мостів шляхом комбінування різних методик. Методика. Для вирішення поставленого завдання використані теоретичні методи дослідження - аналіз та синтез. Для математичного моделювання конструкції використаний метод кінцевих елементів - створена тривимірна математична модель з жорсткостями, що відповідають реальним, до якої прикладене статичне розрахункове навантаження рухомого складу. Результати. Виконаний аналіз літературних джерел і досвіду розвинених країн світу щодо проблеми пристрою ділянок з перехідним показником жорсткості на підходах до залізничних мостів, запропоновано і опрацьовано рішення по влаштуванню підсилення ділянок з перехідною жорсткістю, виконано теоретичний розрахунок математичної моделі відповідної ділянки, розроблений робочий проект по влаштуванню ділянок з перехідною жорсткістю на підходах до залізничних мостів. Наукова новизна. Запропоновано технологію посилення ділянок з перехідною жорсткістю, розроблена і побудована модель ділянки з перехідним показником жорсткості в першому наближенні. Практична значимість. Розроблена конструкція з ґрунтоцементних паль дозволяє підсилювати ділянки з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів без розбирання верхньої будови колії. Отримані дані відкривають нові можливості в експериментальному дослідженні ділянок з перехідним показником жорсткості.

Ключові слова


перехідна жорсткість; підходи; насип; стоян; ґрунтоцемент; математична модель

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


REFERENCES

Valtseva T. Yu. Deformiruemost zheleznodorozhnyih nasyipey na slabyih osnovaniyah, usilennyih geosinteticheskimi materialami v usloviyah dalnego vostoka. Avtoreferat Diss [The deformability of railway embankments on weak foundations, reinforced geosynthetic materials in the conditions of the Far East]. Habarovsk, 2011, 24 p.

Gorodetskiy A. S., Evzerov I. D. Kompyuternyie modeli konstruktsiy [Computer models of constructions]. Kyjiv, Fact Publ., 2008, 394 p.

DBN V.1.2-15:2009. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Navantazhennya i vplyvy [State Standard V.1.2-15: 2009. Transport facilities. Bridges and pipes. Loads and effects]. Kyjiv. Minrehionbud Ukrainy Publ., 2009, pp. 14-16.

DBN V.2.3-14:2006. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Pravyla proektuvannja [State Standard V.2.3-14: 2006. Transport construcctions. Bridges and pipes. Design rules]. Kyjiv. Minrehionbud Ukrainy Publ., 2006, 233 p.

DBN V.2.3-19-2008. Sporudy transportu. Zaliznyci koliji 1520 mm. Normy proektuvannja [State Standard C.2.3-19-2008. Transport facilities. Railway track 1520 mm. Design standards]. Kyjiv. Minrehionbud Ukrainy Publ., 2008. pp. 29-36.

Dyidyishko P. I. O kompleksnyih podhodah k obespecheniyu k obespecheniyu zaschityi zemlyanogo polotna i verhnego stroeniya puti v pribrezhnyih i gornyih rayonah [An integrated approach to providing for the protection of the roadbed and track structure in the coastal and mountain areas]. Vestnik nauchno-issledovatelskogo instituta zheleznodorozhnogo transporta [Bulletin of the Research Institute of Railway Transport]. Moskow. 2013, issue 6, pp. 31-39.

Kuprii V. P., Kulazhenko Ye. Yu., Hudkova A. S. Modeliuvannia sumisnoi roboty konstruktsii kriplennia kotlovanu ta gruntu z zastosuvanniam metodu skinchenykh elementiv (MSE) [Modeling collaboration mount design, excavation and soil using finite element method (FEM)]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2015, issue 6, pp. 132-137.

Bogovis V. E., Genzerskiy Yu. V., Geraymovich Yu. D., Kutsenko A. N., Marchenko D. V., Medvedko D. V., Slobodyan Ya. E., Titok V. P. Lira 9.4® Primeryi raschyota i proektirovaniya. Uchebnoe posobie [Lira 9.4® Examples of calculation and design. Tutorial]. Kyjiv, Fact Publ., 2008, 280 p.

Pyankov S. A., Azizov Z. K. Mehanika gruntov: uchebnoe posobie [Soil Mechanics: A Training Manual]. Ulyanovsk, UlGTU Publ., 2008, 103 p.

Talavira H. M., Kudin A. V. Vidvid zhorstkosti pidshpalnoi osnovy na diliankakh pered shtuchnymy sporudamy [Disqualification stiffness pidshpalnoyi bases in areas under artificial structures]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2015, issue 7, pp. 75-80.

Solomka V., Ovchinnikov P. World experience of design of bridges and their operating conditions on railways with a high speed of trains. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2014, issue 6, pp. 147-153.

Weiher H., «Verhalten von PE-HD Schutzhüllen bei der Umlenkung von verbundlosen Spanngliedern», Dissertation TU München, submitted in 2007.

Yau J-D, Yang Y-B, Kuo S-R. Impact response of high-speed rail bridges and riding comfort of rail cars. Eng Struct 1999; 836-44.




ISSN 2413-6212 (Online)

ISSN 2227-1252 (Print)