РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ УЛАШТУВАННЯ ДІЛЯНОК З ПЕРЕХІДНИМ ПОКАЗНИКОМ ЖОРСТКОСТІ НА ПІДХОДАХ ДО ЗАЛІЗНИЧНИХ МОСТІВ

Автор(и)

  • V. V. Marochka Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8856-5708
  • S. H. Boboshko Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7612-0696

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2018/152202

Ключові слова:

перехідна жорсткість, підходи, насип, стоян, ґрунтоцемент, математична модель

Анотація

Мета. Дослідити питання перехідної жорсткості на залізницях України, сформувати комплекс існуючих заходів щодо підсилення перехідних ділянок, розробити і обґрунтувати рішення проблеми перехідної жорсткості на підходах до залізничних мостів шляхом комбінування різних методик. Методика. Для вирішення поставленого завдання використані теоретичні методи дослідження - аналіз та синтез. Для математичного моделювання конструкції використаний метод кінцевих елементів - створена тривимірна математична модель з жорсткостями, що відповідають реальним, до якої прикладене статичне розрахункове навантаження рухомого складу. Результати. Виконаний аналіз літературних джерел і досвіду розвинених країн світу щодо проблеми пристрою ділянок з перехідним показником жорсткості на підходах до залізничних мостів, запропоновано і опрацьовано рішення по влаштуванню підсилення ділянок з перехідною жорсткістю, виконано теоретичний розрахунок математичної моделі відповідної ділянки, розроблений робочий проект по влаштуванню ділянок з перехідною жорсткістю на підходах до залізничних мостів. Наукова новизна. Запропоновано технологію посилення ділянок з перехідною жорсткістю, розроблена і побудована модель ділянки з перехідним показником жорсткості в першому наближенні. Практична значимість. Розроблена конструкція з ґрунтоцементних паль дозволяє підсилювати ділянки з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів без розбирання верхньої будови колії. Отримані дані відкривають нові можливості в експериментальному дослідженні ділянок з перехідним показником жорсткості.

Біографії авторів

V. V. Marochka, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

S. H. Boboshko, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

Посилання

REFERENCES

Valtseva T. Yu. Deformiruemost zheleznodorozhnyih nasyipey na slabyih osnovaniyah, usilennyih geosinteticheskimi materialami v usloviyah dalnego vostoka. Avtoreferat Diss [The deformability of railway embankments on weak foundations, reinforced geosynthetic materials in the conditions of the Far East]. Habarovsk, 2011, 24 p.

Gorodetskiy A. S., Evzerov I. D. Kompyuternyie modeli konstruktsiy [Computer models of constructions]. Kyjiv, Fact Publ., 2008, 394 p.

DBN V.1.2-15:2009. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Navantazhennya i vplyvy [State Standard V.1.2-15: 2009. Transport facilities. Bridges and pipes. Loads and effects]. Kyjiv. Minrehionbud Ukrainy Publ., 2009, pp. 14-16.

DBN V.2.3-14:2006. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Pravyla proektuvannja [State Standard V.2.3-14: 2006. Transport construcctions. Bridges and pipes. Design rules]. Kyjiv. Minrehionbud Ukrainy Publ., 2006, 233 p.

DBN V.2.3-19-2008. Sporudy transportu. Zaliznyci koliji 1520 mm. Normy proektuvannja [State Standard C.2.3-19-2008. Transport facilities. Railway track 1520 mm. Design standards]. Kyjiv. Minrehionbud Ukrainy Publ., 2008. pp. 29-36.

Dyidyishko P. I. O kompleksnyih podhodah k obespecheniyu k obespecheniyu zaschityi zemlyanogo polotna i verhnego stroeniya puti v pribrezhnyih i gornyih rayonah [An integrated approach to providing for the protection of the roadbed and track structure in the coastal and mountain areas]. Vestnik nauchno-issledovatelskogo instituta zheleznodorozhnogo transporta [Bulletin of the Research Institute of Railway Transport]. Moskow. 2013, issue 6, pp. 31-39.

Kuprii V. P., Kulazhenko Ye. Yu., Hudkova A. S. Modeliuvannia sumisnoi roboty konstruktsii kriplennia kotlovanu ta gruntu z zastosuvanniam metodu skinchenykh elementiv (MSE) [Modeling collaboration mount design, excavation and soil using finite element method (FEM)]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2015, issue 6, pp. 132-137.

Bogovis V. E., Genzerskiy Yu. V., Geraymovich Yu. D., Kutsenko A. N., Marchenko D. V., Medvedko D. V., Slobodyan Ya. E., Titok V. P. Lira 9.4® Primeryi raschyota i proektirovaniya. Uchebnoe posobie [Lira 9.4® Examples of calculation and design. Tutorial]. Kyjiv, Fact Publ., 2008, 280 p.

Pyankov S. A., Azizov Z. K. Mehanika gruntov: uchebnoe posobie [Soil Mechanics: A Training Manual]. Ulyanovsk, UlGTU Publ., 2008, 103 p.

Talavira H. M., Kudin A. V. Vidvid zhorstkosti pidshpalnoi osnovy na diliankakh pered shtuchnymy sporudamy [Disqualification stiffness pidshpalnoyi bases in areas under artificial structures]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2015, issue 7, pp. 75-80.

Solomka V., Ovchinnikov P. World experience of design of bridges and their operating conditions on railways with a high speed of trains. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2014, issue 6, pp. 147-153.

Weiher H., «Verhalten von PE-HD Schutzhüllen bei der Umlenkung von verbundlosen Spanngliedern», Dissertation TU München, submitted in 2007.

Yau J-D, Yang Y-B, Kuo S-R. Impact response of high-speed rail bridges and riding comfort of rail cars. Eng Struct 1999; 836-44.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-21

Номер

Розділ

Статті