ОСНОВИ КОНЦЕПЦІЇ КОМБІНОВАНОГО НАЗЕМНОГО МЕТРОПОЛІТЕНУ В М. ДНІПРІ З ПОЗИЦІЇ ТУНІСЬКОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

  • O. L. TIUTKIN Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4921-4758
  • RADHI BOURAOUI SO.B.E.R, Tunisia

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2019/152916

Ключові слова:

наземний метрополітен, пасажиропотік, легкорейковий транспорт, метротрам, легке метро, станція метрополітену, швидкісний трамвай

Анотація

Мета. У статті розроблений конкретний варіант комбінованого наземного метрополітену в м Дніпрі на основі туніського досвіду створення та експлуатації подібного виду транспорту. Методика. Для досягнення поставленої мети авторами було проаналізовано досвід створення ліній різних видів легкорейкового транспорту взагалі і наземного метрополітену зокрема. Визначено особливості видів легкорейкового транспорту Греції, Німеччини, Російської Федерації, а також легкого метро м. Тунісу. Проаналізовано переваги та недоліки наземних і надземних ліній. Результати. Після аналізу зарубіжного досвіду, з’ясовано, що базовим варіантом для комбінованого наземного метрополітену є метротрам. Для м. Дніпра розроблений маршрут наземного метрополітену, в якому використані рішення з кількох різновидів наземного метрополітену. Це дозволило врахувати особливості міста, його топографію і урбаністичні рішення, і при цьому мінімально порушити вже сформовану складну транспортну систему. Розроблено маршрут наземного метрополітену від розворотного кола на вул. Ігоря Сікорського до вул. Трудових резервів, ж/м Тополя-3, оригінальність якого полягає в тому, що деяка його частина заснована на відчужених територіях і залізничної лінії, що вийшла з експлуатації. Наукова новизна. Розроблені основи концепції комбінованого наземного метрополітену в м. Дніпрі з позиції туніського досвіду і обґрунтування даної концепції визначають нові результати в сфері міського транспорту, зокрема, зміну закономірностей пасажиропотоків. Практична значимість. Розробка перспективного маршруту наземного метрополітену з використанням туніського досвіду легкорейкового транспорту та легкого метро, а також українського досвіду швидкісного трамвая, дозволить створити транспортну мережу, що значно спрощує пасажироперевезення в м Дніпрі.

Біографія автора

O. L. TIUTKIN, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

Посилання

REFERENCES

Petrenko V. I., Tjut'kin A. L. Petrenko V. D. Sovremennye tehnologii stroitel'stva metropolitenov v Ukraine [Modern technologies of construction of subways in Ukraine]. Dnіpropetrovs'k, Nauka і osvіta Publ., 2005. 252 p.

Ajvazov Ju. M. Proektuvannja metropolіtenіv (u 3-h chastinah). Navchal'nij posіbnik. Chastina 2 [Design met-ropolitan (in 3 parts). Primary community. Part 2]. Kyjiv, NTU Publ., 2009. 216 р.

Ajvazov Ju. M. Proektuvannja metropoliteniv (u 3-kh chastynakh). Navchaljnyj posibnyk. Chastyna 1 [Design metropolitan]. Kyjiv, NTU Publ., 2006. 166 р.

Frolov Ju. S., Golicynskij D. M., Ledjaev A. P. Metropoliteny. Uchebnik dlja vuzov [Metropolitan]. Moskow, Zheldorizdat Publ., 2001. 528 p.

Metros: Keeping pace with 21st century cities. International Association of Public Transport (French: L’Union internationale des transports publics (UITP)) [Electronic resource]. Available at: http://www.uitp.org/metros-keeping-pace-21st-century-cities

Taplin Michael, Russel Michael Trams in Western Europe. Harrow Weald, Middlesex: Capital Transport Publ., 2002. 128 р.

Taplin M. A world of trams and urban transit – A complete listing of Light Rail, Light Railway, Tramway & Metro systems throughout the World. Light Rail Transit Association (LRTA). (March 2013) [Electronic re-source]. Available at: http://www.lrta.org/world/worldind.html

Baklanov V. V. Vnedrenie legkorel'sovogo transporta – odin iz putej povyshenija kachestva transpor-tnogo obsluzhivanija naselenija g. Moskvy [The introduction of light rail transport is one of the ways to improve the quality of transport services for the population of Moscow]. Mezhdunarodnaja prakticheskaja kon-ferencija «Tendencii razvitija legkorel'sovogo transporta v gorode Moskve», 16 oktjabrja 2008 goda. pp. 13-19.

Rassel D. Legkorel'sovyj transport [Light rail]. Moskow, OOO «Kniga po Trebovaniju» Publ., 2012. 96 p.

Track Design Handbook for Light Rail Transit. Transportation Research Board. 695 p.

Un métro léger pour des villes vivables [Electronic resource]. Available at: http://www.uitp.org/sites/default/files/cck-focus-papers-files/02%20UN%20METRO%20LEGER%20POUR%20DES%20VILLES%20VIVABLES.pdf

Muller Georges L’Année du Tram. Les Editions Ronald Hirlé, Strasbourg, 1994. 239 p.

Tunis orders more trams. Railway Gazette International (22 July 2010) [Electronic resource]. Available at: http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/tunis-orders-more-trams.html

Mnacakanov V. A. Predel'nye vozmozhnosti metropolitena kak transportnoj sistemy [Limit possibilities of the metro as a transport system]. «Metro i tonneli – Metro and tunnels, 2002. № 3. pp. 2-9.

Mnatsakanov V. A. Metrotramvay [Metrotram]. [Electronic resource]. Available at: http://www.metro.ru/library/analytics/144/

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Номер

Розділ

Статті