МОНІТОРИНГ ДЕФОРМАЦІЙ ОПРАВИ СИРЕЦЬКО-ПЕЧЕРСЬКОЇ ЛІНІЇ КИЇВСЬКОГО МЕТРОПОЛІТЕНУ ТА ЗАХОДИ ЩОДО ЇХ ЗМЕНШЕННЯ

Автор(и)

  • V. D. PETRENKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2201-3593
  • A. L. TIUTKIN Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4921-4758
  • YE. YU. KULAZHENKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4529-7384
  • V. I. PETRENKO Публічне акціонерне товариство «Київметробуд», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2017/158553

Ключові слова:

метрополітен, перегінний тунель, моніторинг, суцільно-секційна оправа, деформація

Анотація

Мета. В статті досліджено деформації в часі водонасиченої основи суцільно-секційної оправи перегінних тунелів Сирецько-Печерської лінії Київського метрополітену з метою з’ясування їх причин та запропонування заходів щодо їх зменшення. Методика. Для досягнення поставленої мети, авторами було проведено прив’язку до інженерно-геологічного розрізу осідань оправи, які отримані за результатами моніторингу протягом 8 років. Маркшейдерська зйомка проводилася нівелюванням з прив’язками до пікетів траси. Проаналізовано інженерно-геологічні умови залягання декількох проблемних дільниць Сирецько-Печерської лінії Київського метрополітену. Розроблено заходи зменшення деформацій основи. Результати. Після аналізу моніторингових даних, з’ясовано, що осідання основи частіш усього проходить рівномірно, без різкої зміни величини деформацій. Отримано максимальні значення деформацій водонасиченої основи із прив’язкою до геологічного розрізу. Відповідність характерної інтенсивності збільшення деформацій при зміні інженерно-геологічних умов підтверджує вірність прив’язки результатів вимірів до реальних умов. Побудовані графіки закономірностей деформацій у часі від метропоїзду. Наукова новизна. Встановлені закономірності деформування під дією метропоїзду різноманітних ґрунтів, у тому числі водонасичених. Прив’язка до існуючих інженерно-геологічних умов та висока ступінь достовірності апроксимації свідчить про їх функціональний характер. Практична значимість. Розроблено заходи щодо зменшення деформацій водонасиченої основи шляхом розробки нових прийомів будівництва перегінних тунелів із суцільно-секційною оправою, а також технологій підготовки водонасиченої основи.

Біографії авторів

V. D. PETRENKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

A. L. TIUTKIN, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

YE. YU. KULAZHENKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

Посилання

REFERENCES

Petrenko V. I., Petrenko V. D., Tyutkin A. L. Sovremennye tekhnologii stroitelstva metropolitenov v Ukraine [Modern technologies of building subways in Ukraine]. Dnipropetrovsk, Nauka i osvita Publ., 2005. 252 р.

Petrenko V. D., Petrenko V. I., Savinkov G. K. Nadezhnost sposobov zakrepleniya gruntov pri ekspluatatsii peregonnykh tonneley Kievskogo metropolitena [Reliability of methods of anchoring soils during operation of the tunnels of the Kiev Metro]. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana – Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, 2011, issue 35, pp. 135-139.

Petrenko V. D., Tyutkin A. L., Petrenko V. I. Obzor analiticheskikh i eksperimentalnykh metodov issledovaniya vzaimodeystviya massiva i krepi [Review of analytical and experimental methods of research of co-operation of massif and support]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2012, issue 1, pp. 75-81.

Dashevskiy M. A. Rasprostranenie voln pri kolebanii tonneley metro [The wave advance of fluctuation of the subway tunnels] Stroitelnaya mekhanika i raschet sooruzheniy – Building mechanics and calculation of constructions, 1974, issue 5, pp. 29-34.

Velikotnyj A. P. Vlijanie velichiny vibrodinamicheskogo vozdejstvija na deformiruemost' glinistyh gruntov [Influence of the magnitude of the vibrodynamic effect on the deformability of clay soils]. Voprosy zemljanogo polotna i geotehniki na zheleznodorozhnom transporte – Questions of the roadbed and geotechnics in railway transport. Dnepropetrovsk, DIIT, 1980, issue 208/29, рр. 30-34.

Voznesenskij E. A. Povedenie gruntov pri dinamicheskih nagruzkah [The state of soils at dynamic loads]. Moskow, MGU Publ., 1997. 286 р.

Kudrjavcev I. A. Vlijanie dinamicheskih nagruzok na vibrokompressiju nesvjaznyh gruntov [Influence of dynamic loads on vibrocompression of non-cohesive soils]. Osnovanija i fundamenty –Foundations and foun-dations, 1989. pр. 73-79.

Kudrjavcev I. A. Vlijanie vibracii na osnovanija sooruzhenij [Influence of vibration on the foundation of structures]. Gomel, BelGUT Publ., 1999, 274 р.

Petrenko V. D., Tiutkin O. L., Petrivskyi I. V., Kulazhenko Ye. Yu. Sumish dlia ukripliuvannia lesovykh, pishchanykh ta hlynystykh gruntiv [A mixture for strengthening forest, sand and clay soils] Patent UA, no. 108108 u 2015 07235, 2015.

Petrenko V. D., Tiutkin O. L., Pshinko P. O., Marochka V. V., Kulazhenko Ye. Yu. Sposib ukripliuvannia gruntovoi osnovy [Method of strengthening the soil base] Patent UA, no. 114248 u 2016 06637, 2016.

Petrenko V. I., Petrenko V. D. Obosnovanie parametrov himicheskogo zakreplenija gruntov pri stroitel'stve Kievskogo metropolitena [Substantiation of the parameters of chemical anchoring of soils during the construction of the Kiev subway]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2014, issue 4, pp. 60-66.

Tsinidis G., Heron C., Pitilakis K., Madabhushi G. S. P. Centrifuge Modelling of the Dynamic Behavior of Square Tunnels in Sand Experimental Research in Earthquake Engineering. Geotechnical, Geological and Earthquake Engineering. 2015, Vol. 35, pp. 509-523.

Zhang Junfeng, Meng Xiangyue Built-Up and Dissipation of Excess Pore Water Pressure in Saturated Sand Under Impact Loading Chinese Journal of Rock Mechanics and Engineering. 2009, Vol. 3, pp. 1463-1468.

Li Haifeng Design of a Shield Driving in Water-saturated Cobble and Sand Stratum with High Content of Large-grain Cobbles Modern Tunnelling Technology. 2009, Vol. 1, pp. 57-63.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Номер

Розділ

Статті