ДОСЛІДЖЕННЯ НАПРУЖЕНОГО СТАНУ ПРОГОНОВОЇ БУДОВИ ПРИ СПОРУДЖЕННІ МЕТОДОМ ПОЗДОВЖНЬОГО НАСУВУ

Автор(и)

  • M. M. POPOVICH Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1790-3110
  • P. A. OVCHYNNYKOV Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1046-803X
  • V. I. VERKHOLAZ Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2017/158602

Ключові слова:

метод поздовжнього насуву, метод скінченних елементів, збірна залізобетонна плита, сталезалізобетонна прогонова будова, нерозрізна прогонова будова, металоконструкція

Анотація

Мета. Метою даної статті є визначення найбільш раціональних схем монтажу в процесі поздовжнього насуву, при яких всі напруження в конструкції будуть допустимими. Методика. В якості об’єкту дослідження в роботі використовується типова нерозрізна сталезалізобетонна прогонова будова по схемі 63+84+63 м за типовим проектом серії 3.503.9-62. Для дослідження напруженого стану прогонової будови в програмному комплексі «Midas Civil» були створені комп’ютерні скінченно-елементні моделі різних схем поздовжнього насуву. До розрахунку прийнято сім схем монтажу прогонової будови, які включають в себе поздовжній насув як металоконструкції (тільки металевої частини прогонової будови), так і насув змонтованої сталезалізобетонної прогонової будови. Результати. Розрахунок насуву сталезалізобетонної прогонової будови довів, що вже на перших стадіях, коли конструкція заводиться в половину першого прогону, в залізобетонній плиті відбувається перевищення значень розрахункового опору бетону на розтяг. Тому дані схеми монтажу використовувати не можна. На практиці рекомендовано спочатку насувати металеву частину прогонової будови, а потім вкладати блоки чи бетонувати монолітну плиту проїзду, що є раціональною схемою поздовжнього насуву вказаних прогонових будов. Наукова новизна. Результати дослідження напруженого стану прогонової будови в процесі поздовжнього насуву відмічені науковою новизною для обраної схеми. Практична значимість. Доведено, що найраціональнішим методом спорудження є поздовжній насув із використанням аванбека або тимчасової опори.

Біографії авторів

M. M. POPOVICH, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

P. A. OVCHYNNYKOV, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

V. I. VERKHOLAZ, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Мости і тунелі»

Посилання

REFERENCES

Yefimov P. P. Proektirovanie mostov [Designing of bridges]. Omsk, 2006. 111 p.

Shishova T. A., Telegin M. A. Proektirovanie stalezhelezobetonnykh proletnykh stroeniy so sploshnostenchatymi glavnymi balkami [Designing of steel-and-steel span structures with continuous main beams: a teaching aid]. Omsk, SibADI Publ., 2012. 100 p.

DBN V.2.3-14-2006. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Pravyla proektuvannya [State Standard V.2.3-14-2006. Transport constructions. Bridges and pipes. Design rule]. Kyjiv, Ministerstvo budivnytstva, arkhitektury i zhytlovo-komunalnoho hospodarstva Publ., 2006. 359 p.

DBN В.2.6-98:2009. Konstruktsii budynkiv i sporud. Betonni ta zalizobetonni konstruktsii. Osnovni polozhennia [State Standard В.2.6-98:2009. Construction of buildings and structures. Concrete and reinforced concrete structures. Substantive provisions], Kyjiv, Minrehionbud Ukrayiny Publ., 2011. 71 p.

DBN V.2.3-26-2010. Sporudy transportu. Mosty ta truby. Stalevi konstruktsiyi. Pravyla proektuvannya [State Standard V.2.3-26-2010. Transport constructions. Bridges and pipes. Steel structures. Design rule]. Kyjiv, Minrehionbud Ukrayiny Publ., 2010. 104 p. and 195 p.

Yaremenko O. F., Shkola Yu. O. Nesucha zdatnist ta deformatyvnist zalizobetonnykh sterzhnevykh elementiv v skladnomu napruzhenomu stani [Bearing ability and deformability of reinforced concrete rod elements in a complex stressed state]. Odesa, MPP «Even» Publ., 2010. 135 p..

Kitar Ye. V., Kozyreva L. V. Analiz deformatsiy konsoli proletnogo stroeniya pri prodolnoy nadvizhke [Analysis of deformations of the fly-over console with longitudinal slip] – Tekhnicheskoe regulirovanie v transportnom stroitelstve – Technical regulation in transport construction, 2015, issue 2 (10), Available at: https://trts.esrae.ru/16-70.

Popovich N. M., Klimenko I. V. Issledovanie napryazhennogo sostoyaniya proletnogo stroeniya s predvaritelno napryazhennogo zhelezobetona [Investigation of the stressed state of a span structure with prestressed reinforced concrete]. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2012, issue 3, pp. 137-141.

Li Wulin, Albrecht Pedro, Saadatmanesh Hamid Strengthening of Composite Steel-Concrete Bridges. Journal of Structural Engineering., 1995, vol. 121, issue 12, pp. 1842-1849.

Reiner S. Bridges with Double Composite Action. SEI (Structural Engineering International), February, 1996, vol. 6, issue 1. pp. 32–36.

Brozzetti J. Design development of steel-concrete composite bridges in France. Journal of Constructional Steel Research, 2000, vol. 55, issue 1–3, pp. 229-243.

Nakamura Shun-ichi, Momiyama Yoshiyuki, Hosaka Tetsuya, Homma Koji New technologies of steel /concrete composite bridges/. Journal of Constructional Steel Research, 2002, vol. 58, issue 1, pp. 99-130.

Flaga K., Pańtak M. Double composite bridges. Inżynieria i Budownictwo – Engineering and Construction, 2006, issue 7-8, pp. 402-407.

Pańtak M. Double composite bridges – the main concept and examples of its implementation. Mosty ta tuneli: teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels: theory, research, practice, 2012, issue 3, pp. 244-251.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-10

Номер

Розділ

Статті