ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПРИВЕДЕНОЇ МАСИ КОЛІЇ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2019/172384Ключові слова:
залізнична колія, динамічний стабілізатор, приведена маса колії, чисельні дослідженняАнотація
Метою роботи є визначення приведеної маси ґрунту, який бере участь в коливаннях по замірах динамічних напружень у земляному полотні. Методика. У дослідженні було використано динамічний стабілізатор колії ДСП-С4 на магістральній колії. Були задані дві частоти роботи, які дорівнюють динамічним коливанням від рухомого складу потяга. Під час дослідження були зроблені заміри прискорень колії за допомогою акселерометра, який був розміщений на підошві рейки. Результати. Згодом були побудовані графіки прискорень колій, в залежності від заданої частоти та відстані до динамічного навантаження. Для магістральних шляхів необхідно визначити вплив сил інерції в вертикальній площині. Для визначення цього значення необхідно знайти задану масу шляху, для цього проведено експеримент в польових умовах з використанням динамічного стабілізатору шляху. Були задані дві частотні характеристики 10 і 27 Гц, під час яких вимірювання прискорення швидкості проводилися з використанням акселерометра, який був розташований на шийці рейки. Згодом були побудовані графіки прискорення шляхів в залежності від заданої частоти і відстані до динамічного навантаження. Для визначення інерційних та дисипативних характеристик колії для континуальної та дискретної моделей були проведені експериментальні дослідження на вимушені коливання колії. При цьому система вводилась в резонанс, що підвищує достовірність отриманих значень приведеної маси та коефіцієнту дисипації. В більшості відомих на теперішній час досліджень використовується експериментальний метод, в якому приведену масу визначають шляхом за виміром вертикальних прискорень в деяких фіксованих поперечних перерізах рейки при переході через ці перерізи коліс рухомого складу, а саме в нерухомій системі координат. Наукова новизна. При визначенні інерційних та дисипативних характеристик колії в якості збудника вимушених коливань використано динамічний стабілізатор колії ДСП-С4, під час проходження якого моделювався рух пасажирського потягу. Практична значимість полягає в тому, що була розроблена методика визначення інерційних та дисипативних характеристик колії на вимушені коливання.
Посилання
REFERENCES
Baluch, H. (1978). Diagnostyka nawierzchni kolejowej. Warszawa: Wydawnictwa komunikacji i lacznosgi.
Herian, J., & Aniołek, K. (2011). Modelling of structure and properties of pearlitic steel and abrasive wear of the turnout frog in the cyclic loading conditions. Journal of Achievements in Materials and Manufacturing Engi-neering, 49(1), 71-81. (in English)
Burchak, G. P., & Vol'nov, M. V. (1976). Opredelenie inercionnyh i dissipativnyh harakteristik puti iz opyta na vynuzhdennom kolebanii. Trudy MIIT, 542, 43-68. (in Russian)
Verigo, M. F., & Kogan, A. Ja. (1986). Vzaimodejstvie puti i podvizhnogo sostava. Moskva: Transport. (in Russian)
Gasanov, A. I. (1968). O privedennoj masse puti. Vestnik VNIIZhT, 6, 52-53. (in Russian)
Danilenko, E. I., & Rybkin, V. V. (2006). Pravyla rozrakhunkiv zaliznychnoi kolii na mitsnist i stiikist. Kyiv: Transport Ukrainy. (in Ukrainian)
Danilenko, E. I. (2010). Zaliznychna koliia. Ulashtuvannia, proektuvannia i rozrakhunky, vzaiemodiia z rukhomym skladom (T. 2). Kyiv: Inpres. (in Ukrainian)
Ershov, O. P., & Mitin, N. F. (1989). Dinamicheskaja ocenka otstuplenij v soderzhanii zheleznodorozhnogo puti i dal'nejshee ee sovershenstvovanie. Moskva: Transport. (in Russian)
Konshin G. G. (1968). Rabota puti s zhelezobetonnymi shpalami pod nagruzkoj. Trudy MIIT, 178, 20-59. (in Rus-sian)
Pershin, S. P. (1996). Vertikal'nye zhestkosti puti i ego nadezhnost'. Put' i putevoe hozjajstvo, 6, 8-10. (in Russian)
Shmidt, K. M. (1941). Vlijanie massy puti na deformaciju ego pri udare kolesa s podressorennym gruzom. Sb. NII puti, 1941, 87-109. (in Russian)