ПЕРСПЕКТИВИ ЗАСТОСУВАННЯ РІЗЬБОВОГО З’ЄДНАННЯ АРМАТУРИ ДЛЯ ЗБІРНИХ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КАРКАСІВ ПІДЗЕМНИХ СПОРУД
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2019/172398Ключові слова:
підземний простір, паркінг, збірний каркас, різьбові муфти, технологія, гідрогеологічні умови, конструкції, підземні спорудиАнотація
Метою наведених в статті результатів досліджень є визначення раціональних конструктивно-технологічних варіантів освоєння підземного простору, зокрема улаштування підземних паркінгів, у відношенні до способу з’єднання арматури збірних залізобетонних елементів. Методика. Вивчено передовий досвід будівництва аналогічних об’єктів на території України. Розглянуто варіанти з’єднання арматури ванношовним зварюванням та різьбовими муфтами. Результати. Визначені основні способи їх реалізації, встановлені найважливіші параметри ефективності способів зведення вертикальних несучих елементів. Підтверджено важливість реанімації будівельної галузі в області виготовлення вертикальних несучих елементів збірних каркасів будівель та споруд та їх адаптація до з’єднання за допомогою сучасних механічних способів з’єднання арматури. Наукова новизна. Встановлено, що одним з найбільш перспективних методів з’єднання арматури є механічне з’єднання різьбовими муфтами. Застосування його для з’єднання вертикальних несучих елементів збірних залізобетонних каркасів дозволяє скоротити термін монтажу елементів, зменшити кількість необхідного при виконанні робіт обладнання та значно прискорити процес улаштування несучих конструкцій. При об’єднанні з технологією виконання збірно-монолітного каркасу будівель можливе швидке та якісне зведення сучасних будівель ефективними індустріальними методами. Практична значимість. Вивчено досвід освоєння підземного простору в Україні та світі, визначено проблеми будівництва підземних споруд в специфічних складних гідрогеологічних умовах. Запропоновано ефективні технологічні варіанти улаштування вертикальних несучих елементів збірних та збірно-монолітних каркасів будівель та споруд зі з’єднанням арматури різьбовими муфтами. Результати проведених досліджень можуть використовуватися проектувальниками для розробки проектів улаштування підземних паркінгів та інших споруд в Україні. Запропоновані технологічні рішення дають можливість реалізувати такі проектні рішення в складних гідрогеологічних умовах при ущільненій забудові та збереженні історичних об’єктів міста.
Посилання
REFERENCES
Il'ichev, V. A., Nikiforova, N. S. & Gotman, Yu. A. (2017). Structural safety security of objects with an underground part bytransformation of soil properties: alabyano-baltic tunnel in Moscow. Soil Mechanics and Foundation Engineering, 54(2), 137-141. (in English)
Radkevych, A. V., & Netesa, A. M. (2017). Determination and ranging of organizational and technological factors that define the rational decisions of re-bars connection. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровсь-кого національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, 3 (69), 171-181. (in English)
Shishkin, A., Netesa, N., & Scherba, V. (2017). Influence of the filler which contains the iron on the strength of concrete. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/6 (89), 11-16. (in English)
Shishkin, A., Netesa, N., & Netesa, A. (2019). Determining the rational compositions of low-strength concretes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1/6 (97), 47-52. (in English)
Trushko, O. V., Demenkov, P. A., & Tulin, P. K. (2018). Increasing the stability of extraction pits when building high-rise houses with multi-level underground car parking under conditions of highly deformed soils. International Journal of Mechanical Engineering and Technology (IJMET), 9(13), 740-750. (in English)
Wang, W. D., & Xu, Z. H. (2012). Design and construction of deep excavations in Shanghai. Geotechnical Aspects of Underground Construction in Soft Ground, 667-683. (in English)
Beljaev, V. L. (2012). Osvoenie podzemnogo prostranstva kak sposob ohrany istoricheskoj sredy g. Moskvy. Vest-nik MGSU, 8, 6-14. (in Russian)
Semko, O. V., Hasenko, A. V., Harkava, O. V., & Danysko, V. Yu. (2018). Vplyv zvedennia inzhenernykh sporud na rozvytok poshkodzhen nesuchykh konstruktsii budivel prylehlykh terytorii. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhen-nia, praktyka,14, 49-56. (in Ukrainian)
Podzemnaja urbanizacija – vektor dvizhenija v budushhee [Jelektronnyj resurs] http://stopress.ru/archive/html/STO_0748noyabr_2016/PODZEMNAYA_URBANIZACIYA__VEKTOR_DVIZHENIYA_V_BUDUSHEE.html (in Russian)
Rekonstrukcija bespodval'nyh istoricheskih zdanij Sankt-Peterburga [Jelektronnyj resurs] http://stopress.ru/archive/html/STO_0647sentyabr_2016/Rekonstrukciya_bespodvalnih_istoricheskih_zdanii_Sankt-Peterburga_s_ustroistvom_podzemnogo_obema.html (in Russian)
Tiutkin, O. L. (2016). Kontseptsiia ruinuvannia pidzemnykh sporud na osnovi enerhetyko-fraktalnoho pidkhodu. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 9, 61-67. (in Ukrainian)
Shtompel', A. O. Podzemnoe prostranstvo sovremennyh gorodov: tochka rosta [Jelektronnyj resurs] https://www.sworld.com.ua/konfer27/49.pdf (in Russian)
Jurkevich, P. B. (2016). Tehnologii ustrojstva zaglublennyh podzemnyh sooruzhenij metodom «sverhu vniz». No-vye tehnologii. Vebinar po teme «Ustrojstvo i proektirovanie fundamentov v slozhnyh grunto-vyh uslovijah» 12.10.2016. [Jelektronnyj resurs] http://www.yurkevich.ru/pdf_publications/WEB-report.pdf (in Russian)