ПРОГРЕСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ БУДІВНИЦТВА КОЛЕКТОРНОГО ТУНЕЛЮ В М. КИЄВІ

Автор(и)

  • V. D. PETRENKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2201-3593
  • V. I. PETRENKO Публічне акціонерне товариство «Київметробуд», Ukraine
  • M. V. BILOUS Публічне акціонерне товариство «Київметробуд», Ukraine
  • AHMAD ALKHDOUR Університет Ель-Балка Аплайед, Jordan https://orcid.org/0000-0002-4148-5994

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2019/172401

Ключові слова:

колекторний тунель, інженерно-геологічні умови, тип кріплення, щитова проходка, заморожування, опускний колодязь

Анотація

Мета. У статті розглянуті прогресивні, науково обґрунтовані технології, що застосовані при будівництві колекторного тунелю в м. Києві. Методика. Для досягнення поставленої мети авторами були розглянуті і проаналізовані досвід і результати будівництва колекторного комунального тунелю довжиною близько 10 км в складних інженерно-геологічних умовах в слабких і обводнених породах. Результати. Аналіз умов будівництва показав, що правобережжя м. Києва має характерний рельєф місцевості, чим обумовлена глибина закладення тунелю від 3…4 м до 96…98 м. Був розроблений профіль тунелю з самопливним режимом. Внутрішній діаметр оправи комунального тунелю призначено виходячи з розрахункової площі поперечного перерізу потоку, що пропускається по колектору. При будівництві колекторного тунелю застосована оправа із обтиснутих в породу залізобетонних елементів, яка дозволяє замикаючим блокам, що заводяться з торця кільця, що збирається, за допомогою щитових гідроциліндрів розтиснути кільце до проектного діаметру. Підземні роботи на всій довжині тунелю велися із застосуванням ряду високоефективних технологій, включаючи проходку виробок щитовими механізованими комплексами, з використанням заморожування ґрунтів, а також використання опускних колодязів в тиксотропної сорочці. Проектом будівництва колекторного тунелю були передбачені заходи з охорони навколишнього середовища. Наукова новизна. Розроблено основи технологій, що реалізовані при проектуванні і будівництві колекторного комунального тунелю і полягають в оптимальному застосуванні з урахуванням складних інженерно-геологічних умов. Практична значимість. Будівельні конструкції тунелів головного міського колектора були запроектовані і побудовані відповідно до вимог нормативних документів, що надало можливості забезпечити мегаполіс найважливішим комунальним об’єктом для дублювання стратегічної системи екологічної безпеки.

Біографії авторів

V. D. PETRENKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра "Мости і тунелі"

AHMAD ALKHDOUR, Університет Ель-Балка Аплайед

Кафедра цивільного будівництва

Посилання

REFERENCES

Anbari, M., Massoud, T., & Abbas R. (2017). Risk assessment model to prioritize sewer pipes inspection in wastewater collection networks. Journal of environmental management, 190, 91-101. (in English)

Garmash, A., Bondarenko, D., Zubko, G., & Goncharenko, D. (2016). On renovation of the destroyed tunnel sewer collector in Kharkiv. World Journal of Engineering, 13(1), 72-76. (in English)

Sammal, A. S., Afanasova, O. V., & Levishcheva, O. M. (2016) Geomechanical estimation of the effectiveness of sewer tunnel repair by the “pipe in pipe” technology. Scientific Bulletin of National Mining University, 3, 71-77. (in English)

Zhang L., De Schryver P., & De Gusseme B. (2008) Chemical and biological technologies for hydrogen sulphide emission control in sewer systems: A review. Water Research, 42, 1-12. (in English)

Garber, V. A. (1996). Nauchnye osnovy proektirovanija tonnel'nyh konstrukcij s uchetom tehnologii ih sooruzheni-ja, 1. Moskva: AO CNIIS. (in Russian)

DBN V.2.3-7-2010 (2011). Sporudy transportu. Metropoliteny. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DSTU-N B V.2.5-68:2012 (2013). Nastanova z budivnytstva, montazhu ta kontroliu yakosti truboprovodiv zovnish-nikh merezh vodopostachannia ta kanalizatsii. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DSTU-N B V.2.5-70:2013 (2014). Kolektorni tuneli, shcho sporudzhuiutsia sposobom shchytovoi prokhodky. Na-stanova z budivnytstva ta pryimannia robit (CH 322-74, MOD). Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

Petrenko, V. D., Petrenko, V. I., & Savinkov, G. K. (2011). Nadezhnost' sposobov zakreplenija gruntov pri jeksplu-atacii peregonnyh tonnelej Kievskogo metropolitena. Visnyk DNUZTu imeni akademika V. Lazariana, 35, 135-139. (in Russian)

Petrenko, V. D., Tjut'kin, A. L., & Petrenko, V. I. (2012). Obzor analiticheskih i jeksperimental'nyh metodov issle-dovanija vzaimodejstvija massiva i krepi. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 1, 75-81. (in Russian)

Petrenko, V. D., Tiutkin, A. L., & Kulazhenko, O. M. (2016). Eksperymentalni doslidzhennia teorii hirskoho ta hi-drostatychnoho tysku na shchyt pry prokhodtsi v slabkykh vodonasychenykh gruntakh. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 9, 32-41. (in Ukrainian)

Petrenko, V. I., Petrenko, V. D., & Tjut'kin, A. L. (2005). Sovremennye tehnologii stroitel'stva metropolitenov v Ukraine. Dnipropetrovsk: Nauka i osvita. (in Russian)

Petrenko, V. I., & Petrenko V. D. (2014). Obosnovanie parametrov himicheskogo zakreplenija gruntov pri stroitel'stve Kievskogo metropolitena. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 4, 60-66. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-05

Номер

Розділ

Статті