ПИТАННЯ ЗЕМЛЕУСТРОЮ ТА ГЕОДЕЗИЧНИХ ВИШУКУВАНЬ ПІД ЧАС ПРОЕКТУВАННЯ ТА БУДІВНИЦТВА МОСТІВ

Автор(и)

  • A. N. PSHINKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1598-2970
  • A. V. KRASNYUK Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1400-9992
  • O. V. GROMOVA Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • A. S. SHCHERBAK Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine
  • T. V. STAROSOLSKAYA Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3851-9612

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2019/172406

Ключові слова:

землеустрій, інженерно-геодезичні роботи, числові відмітки, лінія нульових робіт

Анотація

Мета. Мета роботи – постановка та вирішення проблеми землеустрою і нормування точності інженерно-геодезичних робіт на етапах проектування та будівництва мостів. За методом проекцій з числовими позначками визначити основні роботи при проектуванні земляного полотна та побудови профілю топографічної поверхні. Методика. За методом проекцій з числовими відмітками розглядаються основні питання при проектуванні земляного полотна, якщо ухил земляного полотна заданий графічно, а також проведено аналіз двох способів побудови профілю топографічної поверхні. Результати. В процесі проектування при будівництві мостів вирішується питання розташування споруди мосту на конкретній місцевості, для чого необхідна інформація про її рельєф. Незакономірна форма поверхні землі не дає можливості її зображення в звичайних ортогональних проекціях на взаємно перпендикулярних площинах, а також в аксонометрії та в перспективі. Основним зображенням є горизонтальна проекція, на якій показують окремі точки, розташовані на певній висоті, та лінії, що з’єднують точки з однаковою висотою. Наукова новизна. Встановлені основні переваги методу проекцій з числовими відмітками, а саме простота в побудові зображення об’єкта, що обумовлено застосуванням ортогонального проектування об’єкта тільки на одну площину проекцій, також доведена зручність у визначенні висотних розмірів об’єкта, поданих у вигляді числових відміток його характерних точок. Практична значимість. При проведенні землеустрою та геодезичних вишукувань за допомогою методу проекцій з числовими відмітками зображають рельєф місцевості, що дозволяє виконувати інженерно-геодезичну розвідку і розбивку споруд. Цей метод використовують також для зображення і проектування на земній поверхні різних транспортних споруд (мости, тунелі, дорожні естакади), а також меліоративних та гідротехнічних споруд (греблі, дамби, меліоративні канали).

Біографії авторів

A. N. PSHINKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Управління проектами, будівлі та будівельні матеріали»

A. V. KRASNYUK, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Графіка»

O. V. GROMOVA, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Управління проектами, будівлі та будівельні матеріали»

A. S. SHCHERBAK, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Графіка»,

T. V. STAROSOLSKAYA, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Графіка»,

Посилання

REFERENCES

Kuhlmann, H., Schwieger, V., Wieser, A., & Niemeier, W. (2014). Engineering Geodesy – Definition and Core Competencies. Journal of Applied Geodesy, 8(4), 327-334. (in English)

Baran, P. I. (1990). Geodezicheskie raboty pri montazhe i jekspluatacii oborudovanija. Moskva: Nedra. (in Russian)

Baran, P. I. (2012). Inzhenerna heodeziia. Kyiv. PAT «VIPOL». (in Ukrainian)

Vojtenko, S., Tretjak, K., & Shul'c, R. (2011). Perspektivi rozvitku іnzhenernoї geodezії v Ukraїnі. Suchasnі dosjagnennja geodezichnoї nauki ta virobnictva, ІІ(22), 24-27. (in Ukrainian)

DBN A.2.1-1-2014 (2014). Inzhenerni vyshukuvannia dlia budivnytstva. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DBN V.1.3-2:2010 (2010). Heodezychni roboty u budivnytstvi. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DSTU-N B V.1.3.-1:2009 (2010). Vykonannia vymiriuvan, rozrakhunok ta kontrol tochnosti heometrychnykh parametriv. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DSTU-N B V.2.3-34:2016 (2017). Nastanova z vykonannia robit pry budivnytstvi mostiv ta trub. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

Krivtsov, V. V., & Dieiev, S. S. (1992). Narysna heometriia: Navchalnyi posibnyk. Kyiv: NMK VO. (in Ukrainian)

Zemelnyi kodeks Ukrainy. Zakon Ukrainy № 2768 vid 25.10.2001 r. (2001). (in Ukrainian)

Pro zemleustrii. Zakon Ukrainy № 858 vid 22.05.2003 r. (2003). (in Ukrainian)

Chmchjan, T. T. (1988). Raschet tochnosti geodezicheskih rabot v stroitel'stve: spravochnik. Moskva: Nedra. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-07-05

Номер

Розділ

Статті