АНАЛІЗ РОБОТИ ЛОТКОВОГО ЕЛЕМЕНТА ПРЯМОКУТНОЇ ОПРАВИ ПІШОХІДНОГО ТУНЕЛЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2019/189678

Ключові слова:

епюра реактивних тисків, епюра згинальних моментів, лінійно-деформівна півплощина, лінійно-деформівний шар скінченної товщини, вінклерівська основа, комбінована модель, показник гнучкості «смуга – ґрунт»

Анотація

Мета. Визначити розподіл реактивних тисків і згинальних моментів у лотковому елементі, що контактує з ґрунтовою основою, яка описується різними моделями грунту при різних показниках гнучкості системи «смуга – ґрунт». Методика. Розрахунок проведений за методикою, розробленою одним із авторів, який склав численні таблиці одиничних реактивних зусиль від різних поперечно прикладених зовнішніх навантажень і привантажень. Результати. Побудовано епюри реактивних тисків і згинальних моментів в лотковій смузі у залежності від прийнятої моделі ґрунту і показника гнучкості системи «смуга – ґрунт». При визначенні внутрішніх зусиль (згинальних моментів і поперечних сил) застосовано ступінчасту епюру за Жемочкіним і Синіциним (в межах кожної ділянки розбивки інтенсивність тиску постійна і дорівнює тиску під серединою ділянки). Аналіз результатів розрахунку показав, що за формою епюри реактивного тиску значно відрізняються від форми епюри, отриманої без урахування спільної роботи лотка з ґрунтом. Згинальні моменти в середньому перетині смуги значно більші за величиною від моментів, отриманих при розрахунках без урахування спільної роботи її з ґрунтовою основою, а від’ємні моменти за модулем мають менші значення. Отримані при комбінованої моделі ґрунту результати дещо відрізняються від таких при розрахунку смуги на лінійно-деформованій півплощині. Наукова новизна. Отримана можливість прогнозування роботи лоткового елемента тунелю, при зміні його згинальної жорсткості і фізико-механічних характеристик ґрунту. Практична значимість. У результаті застосування даної методики розрахунку буде зекономлено певну кількість бетону і арматури.

Біографії авторів

V. P. KOZHUSHKO, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кафедра «Мости, конструкції та будівельна механіка»

S. N. KRASNOV, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кафедра «Мости, конструкції та будівельна механіка»

Посилання

REFERENCES

Kissl, A. A. (2011). Consistent Failure Model far Probabilistic Analysis of Shallow Foundations. Proc. of the 3rd Intern. Symposium of Geotechnical Safety and Risk. Munich. (in English)

Pereira, C. & Caldeira, I. (2011). Shallow Foundation Design through Probabilistic and Deterministic. Proc. of the 3 rd. Intern. Symposium of Geotechnical Safety and Risk. Munich. (in English)

Stefanov, G. (2009). The Stochastic Finite Element Methods: Past, Present and Future. Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering, vol. 198, 9-12, 1031-1051. (in English)

Vynnykov, Yu. M., Kharchenko, M. O., & Marchenko, V. I. (2012). Rozrakhunok fundamentnoi plyty sylosiv na ar-movanii stokhastychnii osnovi. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 3, 26-32. (in Ukrainian)

Gorbunov-Posadov, M. I., Malikova, T. A., & Solomin, V. I. (1984). Raschet konstrukcij na uprugom osnovanii. Moskva: Strojizdat. (in Russian)

Gorlov, A. M., & Serebrjanyj, R. V. (1968). Avtomatizirovannyj raschet prjamougol'nyh plit na uprugom osnovanii. Moskva: Strojizdat. (in Russian)

Zhemochkin, B. N., & Sinicyn, A. P. (1962). Prakticheskie metody rascheta fundamentnyh balok i polos na upru-gom osnovanii. Moskva: Gosstrojizdat. (in Russian)

Klepikov, S. N. (1967). Raschet konstrukcij na uprugom osnovanii. Kyiv: Budivelnyk. (in Russian)

Kozhushko, V. P. (1972). Rozrakhunok pidzemnykh sporud priamokutnoho pererizu z urakhuvanniam obpyrannia perekryttia na pruzhnu oporu. Avtomobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, 11, 110-114. (in Ukrainian)

Kozhushko, V. P. (1974). Rozrakhunok priamokutnykh pidzemnykh sporud yak ram na dvosharovii osnovi. Avto-mobilni dorohy i dorozhnie budivnytstvo, XV, 146-151. (in Ukrainian)

Kozhushko, V. P. (1990). Raschet inzhenernyh konstrukcij na linejno-deformiruemom sloe konechnoj tolshhiny. Kiev: UMK VO. (in Russian)

Krasheninnikova, G. V. (1964). Raschet balok na uprugom osnovanii konechnoj glubiny. Moskva – Leningrad: Jenergija. (in Russian)

Luchkovskij, I. Ja. (2000). Vzaimodejstvie konstrukcij s osnovaniem. Kharkiv: KhDATM. (in Russian)

Mejz, Dzh. (1974). Teorii i zadachi mehaniki sploshnyh sred. Moskva: Mir. (in Russian)

Ovechkin, A. M. (1986). Raschet balok na uprugom osnovanii. Metod sechenija. Moskva: Vysshaja shkola. (in Russian)

Oden, Dzh. (1976). Konechnye jelementy v nelinejnoj mehanike sploshnyh sred. Moskva: Mir. (in Russian)

Petrenko, V. D., Tiutkin, O. L., & Kulazhenko, Ye. Yu. (2014). Problema vyznachennia deformatsii opravy pe-rehinnykh tuneliv pry suttievii zmini inzhenerno-heolohichnykh umov. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 5, 62-69. (in Ukrainian)

Popov, G. Ja. (1982). Kontaktnye zadachi dlja linejno-deformiruemogo osnovanija. Moskva: Vysshaja shkola. (in Russian)

Simvulidi, I. A. (1987). Raschet inzhenernyh konstrukcij na uprugom osnovanii. Moskva: Vysshaja shkola. (in Rus-sian)

Tiutkin, O. L., & Miroshnyk, V. A. (2012). Rozrobka teoretychnykh osnov modyfikovanoho metodu rozrakhunku tuneliv kolonnoho okreslennia. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 2, 96-100. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-26

Номер

Розділ

Статті