АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ДІЛЯНОК З ПЕРЕХІДНИМ ПОКАЗНИКОМ ЖОРСТКОСТІ У СВІТОВОМУ МОСТОБУДІВНИЦТВІ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2019/189683Ключові слова:
міст, перехідна жорсткість, підходи, швидкісний рух, передмостова ямаАнотація
Мета. Провести аналіз проблеми ділянок з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів на основі досвіду Європейської та Американської сфери мостобудування. З’ясувати основні причини виникнення та методи виявлення дефектів колії в зонах перехідної жорсткості. Запропонувати піддослідну модель улаштування підсилених ділянок з перехідною жорсткістю на основі досвіду розвинених країн Європи. Методика. Збір даних щодо причин та характеру виникнення передмостових ям на підходах до мостів на основі досвіду спеціалістів з проектування, будування та експлуатації залізничних та автодорожніх мостів. Аналіз методів улаштування перехідних ділянок на підходах до мостів європейськими країнами. Результати. Виконаний аналіз літературних джерел розвинених країн світу щодо проблеми виникнення та методів виявлення передмостових ям на ділянках з перехідним показником жорсткості на підходах до мостів. Зібрані результати щодо шляхів виявлення проблем на ділянках з перехідним показником жорсткості та методів їх вирішення. Запропонована модель для математичних та експериментальних досліджень. Наукова новизна. Наукова зацікавленість полягає в тому, що не дивлячись на об’ємний досвід розвинених країн світу, в українських нормах досі немає чітко прописаного механізму виявлення та охарактеризування проблем геометрії колії на ділянках з перехідним показником жорсткості. Отже, вивчення досвіду більш розвинених в даній галузі країн допомагає розглянути проблему більш чітко та стандартизувати її визначення. Практична значимість. Запропонована модель підсилення ділянок з перехідним показником жорсткості дозволяє за умови підтвердження її доцільності зменшити витрати на утримання колії та вирішувати проблеми перехідних ділянок на етапі будівництва мосту, тобто до її безпосереднього виникнення.
Посилання
REFERENCES
Briaud, J.-L., James, R. W., & Hoffman, S. B. (1997). Settlement of bridge approaches (The bump at the end of the bridge). NCHRP, Synthesis of Highway Practice 234, Transportation Research Board, Washington, D.C. (in Eng-lish)
Dahlberg, T. (2001). Some railroad settlement models – a critical review. Proceedings of the Institution of Mechani-cal Engineers, 215 (F), 289-300. (in English)
Federal Railroad Administration (FRA) (1993). Estimated railroad bridge population from the FRA bridge safety survey of 1992-93, bridge carrying railroad tracks. (in English)
Gallego, I., Sánchez-Cambronero, S., & Rivas, A. (2012). Criteria for Improving the Embankment-Structure Transi-tion Design in Railway Lines. cdn.intechopen.com, 100(1). (in English)
Marochka, V. V., & Boboshko, S. H. (2018). Development of technology of arranging areas with transitional stiff-ness index on approaches to railway bridges. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика, 13, 99-106. (in English)
Nicks, J. E. (2009). The bump at the end of the railway bridge. Doctoral dissertation, Texas A&M University. (in English)
Paixao, A, & Fortunato, E. (2009). Novas solucoes de superstrutura de via para a alta velocidade. ITC informacao cientifica-Laboratуrio Nacional de Engenharia Civil. (in English)
Petrenko, V. D., Tiutkin, O. L., Ihnatenko, D. Yu., & Kovalchuk, V. V. (2018). Comparative calculation of the sta-bility of the landslide slope in the software complexes «OTKOS» and «LIRA-CAD 2017». Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика, 14, 101-109. (in English)
Pshinko, O., Petrenko, V., Tiutkin, O., Andrieiev, V., Hubar, A., Ihnatenko, D., & Markul, R. (2019). Comparative analysis of calculation results of supporting structure of soil-cement piles. TRANSPORT MEANS 2019. Sustaina-bility: Research and Solutions. Proceedings of 23rd International Scientific Conference, Part II, 820-828. (in Eng-lish)
Ribeiro, A. (2012). Transições aterro-estrutura em linhas ferroviárias de alta velocidade : análise experimental e numérica. Tese de doutoramento. Engenharia Civil. Faculdade de Engenharia. Universidade do Porto. (in English)
Seo, J. B. (2003). The bump at the end of the bridge: An investigation. Doctoral dissertation, Texas A&M Universi-ty. Texas A&M University. (in English)
Solomka, V. I., & Ovchinnikov, P. A. (2014). World experience of design of bridges and their operating conditions on railways with a high speed of trains. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика, 6, 147-153. (in Eng-lish) (in English)
Sundquist, H., (2000). Byggande, drift och underhåll av järnvägsbanor. Stockholm : Kungl. Tekniska högskolan, Institutionen för byggkonstruktion, Trita-BKN. Rapport, 1103-4289. (in English)
Tejada A. de Miguel (2015). Analysis of the problems associated with dynamic interaction between train, track and structure at transition zones. Doctoral dissertation, E.T.S.I. Caminos, Canales y Puertos (UPM). (in English)