СТРАТЕГІЯ ЗЕМЛЕУСТРОЮ ТА ГЕОДЕЗИЧНИХ ВИШУКУВАНЬ ПІД ЧАС ПРОЕКТУВАННЯ ТА БУДІВНИЦТВА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ І ЗАЛІЗНИЦЬ

Автор(и)

  • O. M. PSHINKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-1598-2970
  • A. V. RADKEVICH Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0001-6325-8517
  • O. V. GROMOVA Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-5149-4165
  • A. V. KRASNYUK Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-1400-9992
  • A. S. SHCHERBAK Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1340-0284
  • N. P. BOCHAROVA Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна https://orcid.org/0000-0002-6869-8826

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2019/189737

Ключові слова:

землеустрій, інженерно-геодезичні роботи, числові відмітки, водовідвід, залізниця

Анотація

Мета. Розглянути стратегію землеустрою в розрізі визначення меж земляних робіт при проектуванні та будівництві автомобільних доріг та залізниць, на ділянках, що потребують створення водовідвідних конструкцій. Дослідити методику проектування в проекціях з числовими позначками. Довести простоту та зручність вищевказаного методу. Методика. З використанням методу проекцій з числовими позначками розглядаються питання проектування і будівництва земляного полотна та водовідвідних споруд. Результати. При проектуванні автомобільних шляхів та залізниць на ділянках де можливе перезволоження дорожнього полотна поверхневими водами (на ділянках виїмок, на ділянках з поздовжнім похилом більш ніж 3 %, у місцях віражів та вертикальних кривих у поздовжньому профілі, в місцях зустрічних ухилів) необхідно передбачити систему поверхневого водовідведення. Наведено приклад створення водовідвідних кюветів. Наукова новизна. Встановлені простота та зручність використання проекцій з числовими позначками при проектуванні доріг. Детально розглянуто спосіб побудови водовідвідних кюветів з відводом їх від брівки земляного полотна, що в літературі не достатньо розглянуто. Практична значимість. При проектуванні та будівництві доріг основним чинником, що впливає на якість будівельних робіт є точність та прорахованість геодезичних вишукувань і проектних робіт. Тому важливим є вивчення питання водовідведення поверхневих вод від земляного полотна, адже технічні рішення прийняті в проекті повинні забезпечувати як безпеку руху і високі транспортно-експлуатаційні показники дороги, так і довговічність інженерних споруд при мінімальному рівні матеріальних і фінансових витрат.

Біографії авторів

O. M. PSHINKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Архітектурне проектування, землеустрій та будівельні матеріали»

A. V. RADKEVICH, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Будівельне виробництво та геодезія»

O. V. GROMOVA, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Архітектурне проектування, землеустрій та будівельні матеріали»

A. V. KRASNYUK, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Графіка»

A. S. SHCHERBAK, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Графіка»

N. P. BOCHAROVA, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Графіка»

Посилання

REFERENCES

Kuhlmann, H., Schwieger, V., Wieser, A., & Niemeier, W. (2014). Engineering Geodesy – Definition and Core Competencies. Journal of Applied Geodesy, 8(4), 327-334. (in English)

DBN A.2.1-1-2014 (2014). Inzhenerni vyshukuvannia dlia budivnytstva. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukraini-an)

DBN V.1.1-25-2009 (2010). Inzhenernyj zakhyst terytorij ta sporud vid pidtoplennja ta zatoplennja. Kyiv: Minre-hionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DBN V.2.3-19:2008 (2008). Zaliznychni kolii 1520 mm. Zahalni vymohy do proektuvannia. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DBN V.2.3-4:2015 (2019). Avtomobilni dorohy. Chastyna I. Proektuvannia. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

DBN V.2.5-75:2013 (2013). Kanalizatsiia. Zovnishni merezhi ta sporudy. Osnovni polozhennia proektuvannia. Ky-yiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

Zemelnyi kodeks Ukrainy. Zakon Ukrainy № 2768 vid 25.10.2001 r. (2001). (in Ukrainian)

Krivtsov, V., & Dieiev, S. (2013a). Zastosuvannia teoretychnykh polozhen ta konkretnykh prykladiv pry vykla-danni spetsrozdilu «Proektsii z chyslovymy poznachkamy». Nova pedahohichna dumka, 1.1., 173. (in Ukrainian)

Krivtsov, V., & Dieiev, S. (2013b). Uminnia vyznachaty tochky nulovykh robit – skladova uspishnoi pidhotovky fakhivtsia vodohospodarskoho profiliu. Nova pedahohichna dumka, 1.1., 178. (in Ukrainian)

Mykhailenko, V. Ye., Yevstifeiev, M. F., Kovalov, S. M., & Kashchenko, O. V. (2013). Narysna heometriia. Pidruchnyk. Kyiv: Slovo. (in Ukrainian)

Pro zemleustrii. Zakon Ukrainy № 858 vid 22.05.2003 r. (2003). (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-26

Номер

Розділ

Статті