ДІАГНОСТИКА ПІДМИВУ ОПОР МОСТІВ ЗГІДНО ДИНАМІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2020/217694

Ключові слова:

підмив опори, безперервний автоматизований моніторинг, динамічні параметри, частота вільних коливань, вимірювальна система «Тензор МС», датчик-акселерометр

Анотація

Мета. З метою обґрунтування можливості своєчасного виявлення підмивів опор шляхом фіксації і аналізу змін динамічних параметрів конструкцій авторами були виконані розрахункові і експериментальні дослідження залежності власних частот коливань опор від умов взаємодії з ґрунтовою основою. Методика. Для досягнення поставленої мети було проаналізовано досвід проведення моніторингу технічного стану конструкцій, в тому числі і за динамічними параметрами. Визначено динамічні характеристики опор, які можуть служити індикатором для виявлення підмивів. Проведено чисельні і натурні експерименти для виявлення залежності динамічних параметрів опори від ступеня розвитку місцевого розмиву. Результати. Виділено параметр – це частота вільних коливань, який схильний до істотних змін при зміні умов взаємодії опори з ґрунтовою основою. За результатами розрахунків виявлені залежності власної частоти коливань від ступеня підмиву для опор на пальовому фундаменті і на фундаменті мілкого закладення. Дослідним шляхом доведено можливість виявлення розвитку підмиву опори по частоті вільних коливань за допомогою датчиків-акселерометрів вимірювальної системи «Тензор МС». Також на підставі розрахунків визначено, що по змінах частот коливань опори можна визначити не тільки наявність підмиву, але і його місце розташування. Наукова новизна. Вперше запропоновано метод виявлення підмивів опор згідно динамічних параметрів. Практична значимість. Впровадження безперервного автоматизованого вимірювання динамічних параметрів опор дозволить своєчасно визначати розвиток підмивів і вживати заходів щодо їх усунення або запобігання подальшого розвитку, що сприятиме недопущенню виникнення несподіваних аварійних ситуацій.

Біографії авторів

L. A. VASILCHUK, Сибірський державний університет шляхів сполучення

СібНІІ мостів, відділ Діагностики та моніторингу мостів

A. N. YASHNOV, Сибірський державний університет шляхів сполучення

Кафедра «Мости»

Посилання

REFERENCES

Larocca, A. P. C., Schaal, R. E., & Santos, M. C. (2005). Monitoring of dynamic behavior of suspension bridge on high-frequency GPS-data. GPS World. (in English)

Yashnov, A. & Chaplin, I. (2018). Specifics of determining the tension forces of the cable-stayed bridge elements, Siberian Transport Forum – TransSiberia, MATEC Web of Conferences, vol. 239, 05011. (in English)

Yashnov, A. & Kuzmenkov P. (2018). Innovative aspects in developing bridge monitoring systems, X International Scientific and Technical Conference “Polytransport Systems”. MATEC Web of Conferences, vol. 216, 01009. URL: https://doi.org/10.1051/matecconf/201821601009 (in English)

Bokarev, S. A., Mochalkin, P. S., Snezhkov, I. I. & Yashnov, A. N. (2004). Perspektivy primeneniya karmannykh kompyuterov pri stroitelstve i ekspluatatsii. Vestnik mostostroeniya, 3(4), 37-39. (in Russian)

Bokarev, S. A., Snezhkov, I. I. & Yashnov, A. N. (2007). Malogabaritnye avtomatizirovannye sistemy dlya diagnostiki ISSO. Put i putevoe khozyaystvo, 9, 25. (in Russian)

Bokarev, S. A. & Tsvetkov, D. N. (2010). Ekspress-otsenka tekhnicheskogo sostoyaniya ekspluatiruemykh stalezhelezobetonnykh proletnykh stroeniy zheleznodorozhnykh mostov po dinamicheskim parametram. Izvestiya Transsiba, 1, 98-99. (in Russian)

Bondar, I. S. (2019). Vibrodiagnostika balochnykh proletnykh stroeniya zheleznodorozhnykh mostov. Avtoreferat dissertatsii na soiskanie uchenoy stepeni kandidata tekhnicheskikh nauk: 05.23.11. Moskva(in Russian)

Vasilchuk, L. A. (2020). Vyyavlenie razvitiya defektov po izmeneniyu dinamicheskikh parametrov konstruktsii. Sovremennye napravleniya v proektirovanii, stroitelstve, remonte i soderzhanii transportnykh sooruzheniy. Minsk: izd-vo BNTU, 392-394. (in Russian)

Glushkov, S. P., Solovev, L. Yu. & Donets, N. A. (2011). Identifikatsiya povrezhdeniy v mostovykh konstruktsiyakh na osnove analiza ikh kolebatelnykh protsessov. Vestnik TGASU, 4, 209-220. (in Russian)

Slyusar, A. V. & Yashnov A. N. (2004). Sovershenstvovanie metodiki diagnostiki zhelezobetonnykh proletnykh stroeniy po rezultatam issledovaniya ikh dinamicheskoy raboty. Nauchnye trudy Obshchestva zhelezobetonshchikov Sibiri i Urala. Novosibirsk: NGASU, 8, 83-85. (in Russian)

Tsvetkov, D. N. (2008). Issledovanie dinamicheskogo otklika stalezhelezobetonnykh proletnykh stroeniy s razlichnymi povrezhdeniyami v plite. Problemy prochnosti materialov i sooruzheniy na transporte: Sb. dokladov VII Mezhdu-nar. konf. po problemam prochnosti materialov i sooruzheniy na transporte. SPb: PGUPS, 192-193. (in Russian)

Chaplin, I. V. (2016). Monitoring napryazhenno-deformirovannogo sostoyaniya zhelezobetonnykh prednapryazhennykh proletnykh stroeniy zheleznodorozhnykh mostov. Nauchnye trudy obshchestva zhelezobetonshchikov Sibiri i Urala, 64-69. (in Russian)

Yashnov, A. N. & Snezhkov, I. I. (2019). Opyt diagnostiki iskusstvennykh sooruzheniy metodom malykh vozdeystviy. Internet-zhurnal «Transportnye sooruzheniya», 3. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-06

Номер

Розділ

Статті