ДІАГНОСТИКА ПІДМИВУ ОПОР МОСТІВ ЗГІДНО ДИНАМІЧНИХ ПАРАМЕТРІВ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2020/217694Ключові слова:
підмив опори, безперервний автоматизований моніторинг, динамічні параметри, частота вільних коливань, вимірювальна система «Тензор МС», датчик-акселерометрАнотація
Мета. З метою обґрунтування можливості своєчасного виявлення підмивів опор шляхом фіксації і аналізу змін динамічних параметрів конструкцій авторами були виконані розрахункові і експериментальні дослідження залежності власних частот коливань опор від умов взаємодії з ґрунтовою основою. Методика. Для досягнення поставленої мети було проаналізовано досвід проведення моніторингу технічного стану конструкцій, в тому числі і за динамічними параметрами. Визначено динамічні характеристики опор, які можуть служити індикатором для виявлення підмивів. Проведено чисельні і натурні експерименти для виявлення залежності динамічних параметрів опори від ступеня розвитку місцевого розмиву. Результати. Виділено параметр – це частота вільних коливань, який схильний до істотних змін при зміні умов взаємодії опори з ґрунтовою основою. За результатами розрахунків виявлені залежності власної частоти коливань від ступеня підмиву для опор на пальовому фундаменті і на фундаменті мілкого закладення. Дослідним шляхом доведено можливість виявлення розвитку підмиву опори по частоті вільних коливань за допомогою датчиків-акселерометрів вимірювальної системи «Тензор МС». Також на підставі розрахунків визначено, що по змінах частот коливань опори можна визначити не тільки наявність підмиву, але і його місце розташування. Наукова новизна. Вперше запропоновано метод виявлення підмивів опор згідно динамічних параметрів. Практична значимість. Впровадження безперервного автоматизованого вимірювання динамічних параметрів опор дозволить своєчасно визначати розвиток підмивів і вживати заходів щодо їх усунення або запобігання подальшого розвитку, що сприятиме недопущенню виникнення несподіваних аварійних ситуацій.
Посилання
REFERENCES
Larocca, A. P. C., Schaal, R. E., & Santos, M. C. (2005). Monitoring of dynamic behavior of suspension bridge on high-frequency GPS-data. GPS World. (in English)
Yashnov, A. & Chaplin, I. (2018). Specifics of determining the tension forces of the cable-stayed bridge elements, Siberian Transport Forum – TransSiberia, MATEC Web of Conferences, vol. 239, 05011. (in English)
Yashnov, A. & Kuzmenkov P. (2018). Innovative aspects in developing bridge monitoring systems, X International Scientific and Technical Conference “Polytransport Systems”. MATEC Web of Conferences, vol. 216, 01009. URL: https://doi.org/10.1051/matecconf/201821601009 (in English)
Bokarev, S. A., Mochalkin, P. S., Snezhkov, I. I. & Yashnov, A. N. (2004). Perspektivy primeneniya karmannykh kompyuterov pri stroitelstve i ekspluatatsii. Vestnik mostostroeniya, 3(4), 37-39. (in Russian)
Bokarev, S. A., Snezhkov, I. I. & Yashnov, A. N. (2007). Malogabaritnye avtomatizirovannye sistemy dlya diagnostiki ISSO. Put i putevoe khozyaystvo, 9, 25. (in Russian)
Bokarev, S. A. & Tsvetkov, D. N. (2010). Ekspress-otsenka tekhnicheskogo sostoyaniya ekspluatiruemykh stalezhelezobetonnykh proletnykh stroeniy zheleznodorozhnykh mostov po dinamicheskim parametram. Izvestiya Transsiba, 1, 98-99. (in Russian)
Bondar, I. S. (2019). Vibrodiagnostika balochnykh proletnykh stroeniya zheleznodorozhnykh mostov. Avtoreferat dissertatsii na soiskanie uchenoy stepeni kandidata tekhnicheskikh nauk: 05.23.11. Moskva(in Russian)
Vasilchuk, L. A. (2020). Vyyavlenie razvitiya defektov po izmeneniyu dinamicheskikh parametrov konstruktsii. Sovremennye napravleniya v proektirovanii, stroitelstve, remonte i soderzhanii transportnykh sooruzheniy. Minsk: izd-vo BNTU, 392-394. (in Russian)
Glushkov, S. P., Solovev, L. Yu. & Donets, N. A. (2011). Identifikatsiya povrezhdeniy v mostovykh konstruktsiyakh na osnove analiza ikh kolebatelnykh protsessov. Vestnik TGASU, 4, 209-220. (in Russian)
Slyusar, A. V. & Yashnov A. N. (2004). Sovershenstvovanie metodiki diagnostiki zhelezobetonnykh proletnykh stroeniy po rezultatam issledovaniya ikh dinamicheskoy raboty. Nauchnye trudy Obshchestva zhelezobetonshchikov Sibiri i Urala. Novosibirsk: NGASU, 8, 83-85. (in Russian)
Tsvetkov, D. N. (2008). Issledovanie dinamicheskogo otklika stalezhelezobetonnykh proletnykh stroeniy s razlichnymi povrezhdeniyami v plite. Problemy prochnosti materialov i sooruzheniy na transporte: Sb. dokladov VII Mezhdu-nar. konf. po problemam prochnosti materialov i sooruzheniy na transporte. SPb: PGUPS, 192-193. (in Russian)
Chaplin, I. V. (2016). Monitoring napryazhenno-deformirovannogo sostoyaniya zhelezobetonnykh prednapryazhennykh proletnykh stroeniy zheleznodorozhnykh mostov. Nauchnye trudy obshchestva zhelezobetonshchikov Sibiri i Urala, 64-69. (in Russian)
Yashnov, A. N. & Snezhkov, I. I. (2019). Opyt diagnostiki iskusstvennykh sooruzheniy metodom malykh vozdeystviy. Internet-zhurnal «Transportnye sooruzheniya», 3. (in Russian)