ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕРЕРВНОСТІ ВІЙСЬКОВИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НА ВИПАДОК ВИХОДУ З ЛАДУ ОБ’ЄКТІВ ТРАНСПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2022/268187Ключові слова:
військовий ешелон, військові перевезення, вантажно-розвантажувальне місце, тимчасово перевантажувальний район, військовий рухАнотація
Мета. Метою роботи є проведення аналізу організації безперервності військових перевезень в умовах ведення бойових дій Збройними Силами України. Наразі важливим є питання з взаємодії різних видів транспорту в умовах виходу з ладу важливих об’єктів транспортної інфраструктури. Методика. На сьогодні у Збройних Силах України створена система підвезення матеріальних засобів, яка в основному задовольняє потреби військ, що задіяні до виконання завдань в бойових операціях. Для з’ясування шляхів вирішення проблемних питань, пов’язаних з виконанням військових перевезень у ході підготовки та проведення бойових дій, які впливають на якість їх виконання, проведено аналіз організації та здійснення військових перевезень. Результати. У разі руйнування окремих об’єктів транспорту (залізничних мостів) здійснюється уточнення плану військових перевезень з направленням військових ешелонів обхідними маршрутами. Якщо продовження перевезення залізничним транспортом неможливе, військові ешелони розвантажуються і зосереджуються в районах збору для продовження руху своїм ходом до районів призначення або до нових районів навантаження. За основу розробки технологічного процесу роботи ТПР (тимчасово перевантажувальний район)повинен бути прийнятий графік подачі та прибирання вантажних та порожніх составів на станції вивантаження (навантаження). Наукова новизна полягає в вирішенні задачі вибору оптимального варіанту передачі військових ешелонів та транспортів через ТПР. Одним з найважливіших елементів ТПР є прилягаюча водна дільниця з поромними переправами (наплавними мостами) з річкових плавучих засобів. Проведення розрахунків передачі військ та вантажів через ТПР надає можливість вибрати варіант раціонального використання автомобільного і трубопровідного транспорту, а також мінімальних затрат моторесурсів при прямуванні військових ешелонів зі станції вивантаження на станції навантаження. Практична значимість. Відповідно проведеного аналізу надано рекомендації щодо збереження мережі логістичного забезпечення підрозділів в особливий період, конкретно живучості транспортних споруд. Можна сформулювати подальші напрямки наукових досліджень, для створення раціональної системи розташування підрозділів технічного прикриття найбільш вразливих транспортних об’єктів, а також для швидкого відновлення їх при руйнуванні.
Посилання
Arutiunian, I., Radkevich, A., Kuznetsov, V., Kovalenko, M., & Skrzyniarz, M. (2021). Setting Dynamic Problem of Logistic Support of Building Objects by Material Resources Taking into Account Random Factors Affecting Transportation Timing. Transport means-2021, III, 1080-1084. (in English)
Jonsons, J. C., & Wood, D. F. (2007). Contemporary Logistics. New York: MacMillan. (in English)
Moller, C., & Johanser, J. (2005). Paradigms in Logistics. Department of Production. Denmark: University of Aalborg. (in English)
Volkov, V. P., Pshinko, O. M., Pavlov, I. D., & Arutiunian, I. A. (2012). Upravlinnia lohistychnymy systemamy. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet. (in Ukrainian)
Denysenko, M. P., Levkovets, P. R., & Mykhailova, L. I. (2010). Orhanizatsiia ta proektuvannia lohistychnykh system. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)
Zakon Ukrainy (1998). Zakon Ukrainy «Pro funktsionuvannia yedynoi transportnoi systemy Ukrainy v osobly-vyi period» (iz zminamy i dopovnenniamy) (redaktsiia vid 20.10.1998 # 194-XIV). (in Ukrainian)
Zakon Ukrainy (2019). Zakon Ukrainy «Pro morski porty Ukrainy» (redaktsiia vid 03.10.2019 r.). (in Ukrainian)
Nakaz Ministra oborony Ukrainy (2013). Pro zatverdzhennia Polozhennia z viiskovykh perevezen zaliznychnym, morskym, richkovym ta povitrianym transportom. Nakaz Ministra oborony Ukrainy vid 05.09.2013 r. # 595. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 78, 126. (in Ukrainian)
Nakaz Ministra oborony Ukrainy (2019). Polozhennia pro okhoronu i suprovid viiskovykh vantazhiv pry yikh pe-revezenni zaliznychnym i vodnym transportom. Nakaz Ministra oborony Ukrainy vid 07.05.2019 r. # 210. (in Ukrainian)
Postanova KMU (2015). Postanova KMU «Pro zatverdzhennia Poriadku orhanizatsii diialnosti zaliznychnoho transportu pid chas zdiisnennia viiskovykh zaliznychnykh perevezen» (vid 4 lystopada 2015 r. # 891). (in Ukrainian)
Statut (1999). Statut vnutrishnoi sluzhby Zbroinykh syl Ukrainy (redaktsiia vid 01.10.2020). Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 20, 5. (in Ukrainian)
Statut (2016). Boiovyi statut Mekhanizovanykh i tankovykh viisk Sukhoputnykh viisk Zbroinykh Syl Ukrainy, chastyna II. Kyiv: KSV ZS Ukrainy, 225. (in Ukrainian)