КОНСТРУКТИВНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ РІШЕННЯ ІНВЕНТАРНОГО МОСТОВОГО МАЙНА ПІД ЧАС БУДІВНИЦТВА ТИМЧАСОВИХ МОСТОВИХ ПЕРЕХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2022/268293Ключові слова:
балка; прогонова будова залізничного моста; мостові переходи; автомобільні мости; конструктивно-технологічні рішенняАнотація
Мета. Дослідження конструктивно-технологічних рішень застосування інвентарного мостового майна при будівництві і тимчасовому відновленні мостових переходів. Розроблення рекомендацій щодо багатоцільового застосування металевих балок інвентарного мостового майна при будівництві і тимчасовому відновленні мостових переходів під нормовані навантаження. Методика. Для досягнення поставленої мети, проведена робота: дослідження висвітлених в літературі конструктивно-технологічних рішень застосування інвентарного мостового майна (балки Пейне) при будівництві і тимчасовому відновленні мостових переходів; вивчення та узагальнення досвіду проєктування та технологічних рішень поєднання дерев’яних конструкцій і деталей з металевими балками при будівництві тимчасових мостових переходів. Результати. Результатом даної роботи є зібрані дані про переваги та недоліки застосування металевих прогонових будов мостів у поєднанні з дерев’яними конструкціями і елементами. Аналіз можливості використання даних конструкцій для швидкого відновлення мостових переходів і забезпечення безпечного руху транспорту. Наукова новизна. Вона полягає в тому, що для швидкого та якісного відновлення зруйнованої транспортної інфраструктури, зокрема автомобільних і залізничних мостів, пропонується використовувати металеві балки інвентарного мостового майна тривалого зберігання, в поєднанні із дерев’яними конструкціями і елементами, включених у сумісну роботу. Це дасть можливість раціонально використовувати наявний резерв матеріалів, високі темпи відновлення та надійне забезпечення руху відповідного транспорту. Практична значимість. Спираючись на отримані дані досліджень можливо зробити висновок що конструктивно-технологічні рішення застосування інвентарного мостового майна (балки Пейне) при будівництві і тимчасовому відновленні мостових переходів мають низку технологічних переваг які дають можливість забезпечити ефективне відновлення зруйнованих бойовими діями залізничних споруд в стислі терміни. Спосіб поєднання дерев’яних конструкцій і елементів з металевими балками прогонових будов проїзної частини при тимчасовому відновленні автомобільних мостів підвищує їх вантажопідйомність.
Посилання
Kuhlmann, U., Breunig, S., Gölz, L.-M., Pourostad, V., & Stempniewski, L. (2020). New developments in steel and composite bridges. Journal of Constructional Steel Research, 174, 106277. (in English)
Reshetnov, A. Yu., Solomka, V. I., & Ovchynnykov, P. A. (2017). Parameters of typical continuous steel truss spans under a high-speed movement. Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика, 11, 88-101. (in English)
Balabukh, Ya. A. (2010). Mitsnist, deformatsii ta ekspluatatsiini yakosti stalezalizobetonnykh mostiv: dys. kand. tekhn. nauk. Lviv: Lvivska politekhnika. (in Ukrainian)
Bilchenko, A. V., Kislov, O. H., & Badaieva, O. V. (2008). Kontseptsiia rozvytku budivnytstva, ekspluatatsii i re-montu mostovykh sporud do 2012 r. v m. Kharkovi. Naukovyi visnyk budivnytstva, 48, 71-73. (in Ukrainian)
DBN 6.2.3-26:2010 (2011). Mosty i truby stalevi konstruktsii. Pravyla. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)
Kliuchnyk, S. V. (2017). Analiz suchasnoho stanu metalevykh prohonovykh budov zaliznychnykh mostiv. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 12, 29-40. (in Ukrainian)
Radzikhovskiy Yu. A., Roytburd, 3. G., & Tenenbaum, E. M. (1976). Vliyanie sostoyaniya verkhnego stroeniya puti na protsess vzaimodeystviya sistemy «most-ekipazh». Trudy Dnepropetrovskogo instituta inzhenerov zheleznodorozhnogo transporta, 178/20, 30-35. (in Russian)
Radzikhovskiy, Yu. A., Roytburd, 3. G., Tennenbaum, E. M. et al. (1980). Vzaimodeystvie opytnogo sostava s mnogoproletnym mostom. Voprosy dinamiki mostov i teorii kolebaniy, 207/24, 50-58. (in Russian)
Tarasenko, V. P. (1972a). K voprosu o kolebaniyakh balok, zagruzhennykh sistemoy sosredotochennykh gruzov. Trudy Dnepropetrovskogo instituta inzhenerov zheleznodorozhnogo transporta, 126, 127-138. (in Russian)
Tarasenko, V. P. (1972b). Issledovanie prostranstvennykh kolebaniy proletnykh stroeniy metallicheskikh balochnykh mostov. Trudy Dnepropetrovskogo instituta inzhenerov zheleznodorozhnogo transporta, 127, 87-97. (in Russian)
Ftemov, Yu. O. (2021). Osnovni etapy orhanizatsii inzhenernoi pidtrymky mobilnosti viisk (syl). Zastosuvannia Sukhoputnykh viisk Zbroinykh Syl Ukrainy u konfliktakh suchasnosti. Lviv, NASV, 144. (in Ukrainian)