ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РЕКОНСТРУКЦІЇ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ МОСТІВ ЗА ТП ВИП. 56 З ПІДСИЛЕННЯМ БАЛОК ЗМІННОЮ СТАТИЧНОЇ СХЕМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2023/292010

Ключові слова:

залізобетонні балкові прогонові будови, реконструкція, підсилення балок, зміна статичної схеми, експериментальні дослідження, випробування

Анотація

Мета. Вивчення дійсного характеру просторової роботи та закономірності розподілу тимчасового навантаження між балками наявної вільнообпертої перехресно-ребристої прогонової будови та за різних варіантів зміни її статистичної схеми, залучення у спільну роботу залізобетонної накладної плити та інших нових елементів реконструкції. Методика. Для оцінювання ефективності застосованих під час реконструкції конструктивних рішень розширення і підсилення прогонової будови передбачене проведення комплексу почергових випробувань з послідовним введення у її склад перед кожним черговим випробуванням одного з нових конструктивних елементів реконструкції, залучених до спільної роботи з існуючими балками. Тобто за кожних чергових випробувань оцінювали вплив лише одного фактора, залучення якою у склад наявної прогонової будови змінювали умови її роботи. Ефективність його застосування оцінювали прямим порівнянням прогинів балок чергових випробувань з прогинами попередніх. Результати. Здійснено п’ять (1…5) випробувань прогонової будови впродовж чергових етапів реконструкції, тобто в наступній послідовності: 1 – випробування прогонової будови в наявному стані за вільнообпертою статичною схемою; 2 – після влаштування горизонтальної нерухомості опорних частин (ГН); 3 – після повного защемлення балок на опорах (ЗЩ); 4 – після влаштування накладної плити розширення прогонової будови на защемлених балках (ЗЩНП); 5 – після завершення реконструкції перед здачею об’єкта в експлуатацію. Результатом цих випробувань були прогини балок та визначені за ними коефіцієнти поперечного розподілу (КПР). Ефект спільної роботи нових елементів реконструкції з наявними балками встановлювали порівнянням прогинів цих балок з випробувань 1-4 за однакових схем їх навантаження. Одержали співвідношення ВО:ШН:ЗЩ=1:1,46:2,95, з якого видно, що найбільший ефект підсилення балок досягається у защемленій на опорах статичній схемі. Експериментальні коефіцієнти поперечного розподілу (КПР) виявились практично однаковими для всіх досліджуваних статичних схем, що свідчить про можливість їх просторового розрахунку за одним методом. Наукова новизна полягає у експериментальному і теоретичному обґрунтуванні ефективності і експлуатаційної надійності і підсилення балок залізобетонних прогонових будов зміною статичної схеми. Практична значимість – широке застосування методу підсилення залізобетонних прогонових будов зміною статичної схеми у практиці їх реконструкції.

Посилання

Bień, I., & Gladysz-Bień, M. (2014) Klasyfikacja diagnostycznych badań obiektów mostowych. Inźynieria і budownictwo, 7, 364-368. (in Polish)

Boronczyk-Plaska, G., & Radomski, W. (2008). Bridge widening – Technical, economical and aesthetical aspects. Bridge Maintenance, Safety, Management, Health Monitoring and Informatics, 557. (in English)

Cardinale, G., & Orlando, M. (2004). Structural evaluation and strengthening of a reinforced concrete bridge. Journal of Bridge Engineering, 9(1), 35-42. (in English)

Wiśniewski D., & Majka M. (2013). Ocena nośności mostów w okresieich eksploatacji – doświadczenia krajowe i zagraniczne. Inżynieria Ibudownictwo, 7-8, 364-367. (in Polish)

Artemov, V. Ye., & Raspopov, A. S. (2012). K voprosu o tochnosti vychisleniy v raschetakh stroitelnykh kon-struktsiy. Mosti ta tunelі: teorіya, doslіdzhennya, praktika, 3, 6-8. (in Russian)

Kvasha, V. H. (2002a). Efektyvni systemy rozshyrennia i pidsylennia zalizobetonnykh balkovykh prohonovykh budov avtodorozhnikh mostiv. Dysertatsiia doktora tekhnichnykh nauk. Lviv: NU «Lvivska politekhnika. (in Ukrainian)

Kvasha, V. H. (2002b). Obstezhennia ta vyprobuvannia avtodorozhnikh mostiv. Lviv: NU «Lvivska politekhnika». (in Ukrainian)

Kvasha, V. H., Kovalchyk, T. P., & Saliichuk, L. V. (2007). Dosvid rozshyrennia balkovykh zalizobetonnykh prohonovykh budov monolitnoiu zalizobetonnoiu nakladnoiu plytoiu. Teoriia i praktyka budivnytstva, 80-94. (in Ukrainian)

Kvasha, V. H., & Rachkevych, V. S. (2008). Analiz rozpodilu tymchasovoho navantazhennia mizh balkamy prohonovoi budovy za rezultatamy naturnykh vyprobuvan. Teoriia i praktyka budivnytstva, 627, 122-128. (in Ukrainian)

Kvasha, V. H. (2017). Mosty ta shliakhoprovody, rekonstruiovani za proektamy Haluzevoi naukovo-doslidnoi laboratorii # 88 (HNDL-88) Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Kataloh. Lviv: NU Lvivska politekhnika. (in Ukrainian)

Mykytenko, S. M. (2012). Zastosuvannia optymizatsiinykh metodiv do rozrakhunku mitsnosti zalizobetonnykh elementiv. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 3, 124-126. (in Ukrainian)

Rachkevych, V. S. (2009). Ekspluatatsiinyi stan ta efektyvni systemy vidnovlennia zbirnykh zalizobetonnykh prohonovykh budov z bahatoriadovoiu karkasnoiu armaturoiu. Resursoekonomni materialy, konstruktsii, budivli ta sporudy, 521-533. (in Ukrainian)

Rachkevych, V. S., Kvasha V. H., & Saliichuk, L. V. (2013). Rekonstruktsiia avtodorozhnikh mostiv z pidsylenniam zalizobetonnykh balok zminoiu statychnoi skhemy. Visnyk Odeskoi derzhavnoi akademii budivnytstva i arkhitektury, 49(1), 282-289. (in Ukrainian)

Rachkevych, V. S., Kvasha, V. H., Saliichuk, L. V., & Tuziak, A. A. (2013). Rozpodil tymchasovoho navantazhennia mizh balkamy bez diafrahmovoi prohonovoi budovy mosta za rezultatamy naturnykh vyprobuvan. Visnyk Odeskoi derzhavnoi akademii budivnytstva ta arkhitektury, 49, 211-217. (in Ukrainian)

Sin, Ya., Yupyn, M., Saliichuk, L., & Kvasha, V. (2021). Optymalne konstruktyvno-tekhnolohichne vyrishennia rekonstruktsii miskoho shliakhoprovodu ta rezultaty yoho vyprobuvan. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 20, 92-107. (in Ukrainian)

Sin, Ya., Shuliar, R. A., Saliichuk, L. V., & Kvasha, V. H. (2022). Suchasnyi stan problemy rekonstruktsii avtodorozhnikh mostiv. Resursoekonomni materialy, konstruktsii, budivli ta sporudy, 42, 315-329. (in Ukrainian)

Sukhorukov, B. D. (2012). Raspredelenie vremennoy nagruzki mezhdu balkami v avtodorozhnom zhelezobetonnom puteprovode ramno-nerazreznoy sistemy. Mosti ta tunelі: teorіya, doslіdzhennya, praktika, 3, 199-206. (in Russian)

TP (1958). Tipovye proekty sooruzheniy na avtomobilnykh dorogakh. Vypusk 56. Proletnye stroeniya zhele-?obetonnye sbornye s karkasnoy armaturoy periodicheskogo profilya. Moskva: Stroyizdat. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-01

Номер

Розділ

Статті