ОБГРУНТУВАННЯ ПАРАМЕТРІВ ЗАХИСНИХ СПОРУД ВІД ДИНАМІЧНОГО ВПЛИВУ МЕТРОПОЛІТЕНУ НА СЛАБКИХ ОСНОВАХ

Автор(и)

  • YE. YU. KULAZHENKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4529-7384

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2015/90755

Ключові слова:

напружено-деформований стан, динамічний вплив, перегінний тунель мілкого закладення, ґрунтоцементних палі, щебенева подушка

Анотація

Мета. Розробка ефективних засобів зниження деформацій і активного впливу динамічного навантаження на систему «суцільносекційна оправа – масив» від рухомого складу метрополітену при мілкому закладенні перегінного тунелю, які можуть споруджуватися як з поверхні землі, так і з чинного тунелю, а так само і на стадії будівництва Методика. Для вирішення проблеми спільної роботи системи «суцільносекційна оправа-масив» проведено чисельне моделювання методом скінченних елементів (МКЕ), за результатами розрахунків було визначено найбільш ефективний спосіб закріплення ґрунтової основи, складеного водонасиченими пісками. Результати. За результатами досліджень визначено зміну частот власних коливань системи «суцільносекційна оправа-масив» а також величину змін вертикальних деформацій даної системи при закріпленні підстави різними методами: щебенево-піщаної подушкою різної висоти і ґрунтоцементних палями. Наукова новизна. Визначено методику розрахунку перегінного тунелю мілкого закладення з блоків суцільносекційної оправи в масиві, представленим водонасиченими пісками. Практична значимість. Представлені результати розрахунків варіантів укріплення масиву підземних споруд чисельним методом скінченних елементів, що дає можливість більш мати більш повну картину результатів розрахунку напружено-деформованого стану системи «суцільносекційна оправа-масив». За результатами розрахунку визначено найбільш ефективний метод зниження величини деформацій при порівнянні різних параметрів.

Біографія автора

YE. YU. KULAZHENKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Кафедра «Тунелі, основи і фундаменти»

Посилання

REFERENCES

Bugaeva T. N. Osobennosti vozvedenija zdanij v uslovijah gorodskoj zastrojki [Practicularly the construction of buildings in urban aeras]. Vestnik PskovGU Serija «Tehnicheskie nauki» [Bulletin of Pskov State University], Pscov, 2015, issue 1, pp. 116-120.

Voznesenskiy, Ye. A. Povedenie gruntov pri dinamicheskikh nagruzkakh [The behavior of soils in dynamic loads], Moscov, Moscow State University Publ., 1997. 286 p.

Golovko S. I. Teoriya i praktika usileniy gruntovykh osnovaniy metodom vysokonapornoy tsementatsii [Theory and practice of reinforcement of foundation material by method of high-pressure cement grouting], Dnepropetrovsk, Porogu publ., 2010, 247 p.

Dashevskiy, M. A. Rasprostranenie voln pri kolebanii tonneley metro [The wave advance of fluctuation of the subway tunnels] Stroitelnaya mekhanika i raschet sooruzheniy [Building mechanics and calculation of constructions], 1974, issue 5, pp. 29-34.

Karpilovskiy, V. S., Kriksunov, E. Z., Perelmuter, A. V., Perelmuter, M. A., Trophymchuk O. M., SCAD dlya polzovatelya [SCAD for users], Kyiv, Compass Publishing House, 2000, 332 p.

Kudryavtsev, I. A. Vliyanie vibratsii na osnovaniya sooruzheniy [The impact of vibration on the base structures], Gomel, BelSUT publ., 1999, 274 p.

Petrenko V. D., Selikhova T. A., Tyutkin A. L. Chislennyy analiz vliyaniya granichnykh usloviy modeli sistemy «sooruzhenie–osnovanie» MKE [Numerical analysis of the influence of boundary conditions "construction-basis" FEM model of the system] Naukoviy vіsnik Natsіonalnogo gіrnichogo unіversitetu [Scientific Bulletin of National Mining University], Dnipropetrovsk, 2004, issue 11, pp. 51-56.

Petrenko V. D., Kulazhenko Ye. Yu. Vyznachennia efektyvnykh parametriv metodiv znyzhennia dynamichnoho vplyvu obiektiv pidzemnoi infrastruktury [Determination of the effective parameters of methods to reduce the impact of dynamic objects underground infrastructure]. Perspektyvy rozvytku budivelnykh tekhnolohii (21.04-22.04.2016): materialy 10-yi naukovo-praktychnoi konferentsii molodykh vchenykh, aspirantiv ta studentiv [Prospects for Building Technology (21.04-22.04.2016): Proceedings of the 10th Scientific Conference of young scientists and students]. Ministry of Education and Science of Ukraine state. Higher Educational Institution "National Mining University", Dnipropetrovsk, 2016, Pp 115-118.

Petrenko V. D., Tyutkin O. L., Kulazhenko Ye. Yu. Problema vyznachennia deformatsii opravy perehinnykh tuneliv pry suttievii zmini inzhenerno-heolohichnykh umov [Analysis of deformed state structures Kiev Subway Tunnels On an area of transition from spondylov`s clay to buchatskiy sands]. Mosty ta tuneli : teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels : theory, research, practice, 2014, issue 5, pp. 62-69.

Petrenko V. I., Petrenko V. D., Tyutkin O. L. Reshenie zadachi podvizhnoy nagruzki v dinamicheskoy postanovke [Solution of task of the mobile loading in the dynamic statement]. Mosty ta tuneli : teorija, doslidzhennja, praktyka – Bridges and tunnels : theory, research, practice, 2013, issue 4, pp. 67-73.

Tiutkin, O. L. Matematychne modeliuvannia vplyvu rukhomoho skladu na konstruktsiiu pilonnoi stantsii metropolitenu [Mathematical modeling of rolling stock for subway construction pylon station]. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia «Hirnycho-heolohichna» – Scientific papers of Donetsk National Technical University. A series of "Mining-geological", Donetsk, 2008, issue 7 (135), pp. 86-90.

Tyutkіn, O. L. Teoretichnі osnovi kompleksnogo analіzu tunelnikh konstruktsіy Avtoreferat Diss. [Theoretical bases of complex analysis of tunnel constructions]. Dnipropetrovsk, 2016, 39p.

Ali Ghorbani, Hadi Hasanzadehshooiili, Antanas Šapalas, Ali Lakirouhani Buckling of the steel liners of underground road structures: the sensitivity analysis of geometrical parameters. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, Vilnius: Technika, 2013, Vol. VIII, No 4, pp. 250-254.

Zotsenko M. L., Ivanchenko V. H. Analysis of pressiometric research of base compressibility strengthened with the soil-cement using the drilling-mixing technology. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies., 2015, Vol. 5., Issue 5 (77), pp. 24-29.

Tsinidis G., Heron C., Pitilakis K., Madabhushi G. S. Geotechnical, Geological and Earthquake Engineering: Centrifuge modelling of the dynamic behavior of square tunnels in sand. Geotechnical, Geological and Earthquake Engineering, 2015, vol. 35. pp. 509-523. doi: 10.1007/978-3-319-10136-1_31.

За ГОСТ

Бугаева, Т. Н. Особенности возведения зданий в условиях городской застройки [Текст] / Т. Н. Бугаева // Вестник ПсковГУ Серия «Технические науки». – 2015 – Вып. 1. – С. 116-120

Вознесенский, Е. А. Поведение грунтов при динамических нагрузках [Текст] / Е. А. Вознесенский. – Москва : Изд-во МГУ, 1997. – 286 с.

Головко, С. И., Теория и практика усилений грунтовых оснований методом высоконапорной цементации [Текст] / С. И. Головко. – Днепропетровск : Пороги, 2010. – 247 с.

Дашевский, М. А. Распространение волн при колебании тоннелей метро [Текст] / М. А. Дашевский. // Строительная механика и расчет сооружений. – 1974. – № 5. – С. 29-34.

Карпиловский, В. С. SCAD для пользователя [Текст] / В. С. Карпиловский, Э. З. Криксунов, А. В. Перельмутер и др. – Киев : ВВП «Компас», 2000. – 332 с.

Кудрявцев, И. А. Влияние вибрации на основания сооружений [Текст] / И. А. Кудрявцев. – Гомель : БелГУТ, 1999. – 274 с.

Петренко, В. Д. Численный анализ влияния граничных условий модели системы «сооружение–основание» МКЭ [Текст] / В. Д. Петренко, Т. А. Селихова, А. Л. Тютькин. // Науковий вісник Національного гірничого університету. – 2004. – № 11. – С. 51-56.

Петренко, В. Д. Визначення ефективних параметрів методів зниження динамічного впливу об’єктів підземної інфраструктури [Текст] / В. Д. Петренко, Є. Ю. Кулаженко // Перспективи розвитку будівельних технологій (21.04-22.04.2016): матеріали 10-ї науково-практичної конференції молодих вчених, аспірантів та студентів / Міністерство освіти і науки України держ. вищ. навч. заклад «Національний гірничий університет». – Дніпропетровськ : НГУ, 2016. – С. 115–118.

Петренко, В. Д. Проблема визначення деформа-цій оправи перегінних тунелів при суттєвій зміні інженерно-геологічних умов [Текст] / В. Д. Петренко, О. Л. Тютькін, Є. Ю. Кулаженко // Мости та тунелі : теорія, дослідження, практика. – 2014. – Вип. 5. – С. 62-69;

Петренко, В. И. Решение задачи подвижной нагрузки в динамической постановке [Текст] / В. И. Петренко, В. Д. Петренко, А. Л. Тютькин // Мости та тунелі : теорія, дослідження, практика. – 2013. – Вип. 4. – С. 67-73

Тютькін, О. Л. Математичне моделювання впливу рухомого складу на конструкцію пілонної станції метрополітену [Текст] / О. Л. Тютькін. // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія «Гірничо-геологічна». – Донецьк : ДВНЗ «ДонНТУ», 2008. – Вип. № 7 (135). – С. 86-90.

Тютькін, О. Л. Теоретичні основи комплексного аналізу тунельних конструкцій [Текст] : авто-реф. дис. д-ра техн. наук: 05.15.04 / Олексій Леонідович Тютькін; Нац. гірничий ун-т. – Дніп-ропетровськ, 2016. – 39 с.

Ghorbani Ali, Hasanzadehshooiili Hadi, Šapalas Antanas, Lakirouhani Ali Buckling of the steel lin-ers of underground road structures: the sensitivity analysis of geometrical parameters. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, Vilnius. Technika, 2013, Vol. VIII, No 4, pp. 250-254.

Zotsenko M. L., Ivanchenko V. H. Analysis of pressiometric research of base compressibility strengthened with the soil-cement using the drilling-mixing technology. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies., 2015,. Vol. 5., Issue 5 (77). pp. 24-29.

Tsinidis G., Heron C., Pitilakis K., Madabhushi G. S. Geotechnical, Geological and Earthquake Engi-neering: Centrifuge modelling of the dynamic be-havior of square tunnels in sand. Geotechnical, Geological and Earthquake Engineering, 2015, vol. 35. pp. 509-523. doi: 10.1007/978-3-319-10136-1_31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-21

Номер

Розділ

Статті