ВИКОРИСТАННЯ НАПЛАВНИХ (ПОНТОННИХ) МОСТІВ ДЛЯ ТЕХНІЧНОГО ПРИКРИТТЯ ТРАНСПОРТНИХ ОБ’ЄКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2024/315301Ключові слова:
наплавні (понтонні) мости; подолання водних перешкод; технічне прикриття; функціонування транспортної інфраструктуриАнотація
Мета. Метою даної роботи є дослідження теми наплавних (понтонних) систем мостів як варіанта подолання водних перешкод, засобу технічного прикриття об’єктів національної транспортної інфраструктури, аналіз сучасної ситуації по застосуванню наявного майна наплавних систем з метою визначення напрямків подальших досліджень у цьому напрямку. Методика. Дослідження наявних наплавних (понтонних) систем мостів, їхньої класифікації та технічних характеристик, в контексті засобів технічного прикриття важливих транспортних об’єктів та подолання водних перешкод в умовах військового сьогодення. Результати. Проведено системний аналіз наплавних (понтонних) мостів як варіанту подолання водних перешкод для технічного прикриття об’єктів транспортної інфраструктури, розглянуто всі наявні наплавні (понтонні) засоби, що можуть бути використані за призначенням, визначено необхідність моделювання наплавних (понтонних) систем для розширення можливостей їх застосування. Наукова новизна. Науковий інтерес полягає в тому, що провівши аналіз класифікації та технічних характеристик наявних засобів наплавних (понтонних) систем мостів встановлено основні напрямки для проведення подальших досліджень та їх моделювань, що створить умови для їх оптимізованого застосування враховуючи виклики сьогодення в подоланні широких водних перешкод, технічного прикриття об’єктів національної транспортної інфраструктури наведенням дублюючих тимчасових наплавних мостів (паромних переправ). Практична значимість. Майно наплавних (понтонних) систем мостів необхідне для забезпечення технічного прикриття об’єктів національної транспортної інфраструктури. Враховуючи обмежену кількість однотипних систем наявних наплавних систем мостів, актуальним є дослідження адаптації різних схем конфігурацій комплектів наплавних систем тим самим розширення можливості їх застосування та забезпечить усі необхідні умови для подолання найширших водних перешкод України.
Посилання
AEP-3.12.1.5/STANAG 2021 (2017). Military Load Classification of Bridges, Ferries, Rafts and Vehicles (ed. 8).
Chmielewski, R., Piechota, M., & Bawiec, B. (2020). Emergency use of a floating bridge within a large urban conurbation. Engineering Expert, 1, 24-34. DOI: https://doi.org/10.37105/enex.2020.1.1.04 (in English)
Donaldson, P. (2017). Combat engineering update. Military Technology, 12, 29-32. DOI: https://doi.org/10.1002/au.30103 (in English)
Fenerci, A., Kvåle, K. A., Xiang, X., & Øiseth, O. (2022). Hydrodynamic interaction of floating bridge pontoons and its effect on the bridge dynamic responses. Marine Structures, 83, 103174. (in English)
Kyiv Post Ukraine’s global voice (2023). «Yak pontony mozhut dopomohty Ukraini obiity minni polia, okopy ta tankovi pastky», Stiv Braun, 17.08.2023. URL: https://www.kyivpost.com/uk/analysis/20652 (in Ukrainian)
Szelka, J., & Wysoczański, A. (2022). Modern structures of military logistic bridges. Open Engineering, 1, 1106-1112. DOI: https://doi.org/10.1515/eng-2022-0391 (in English)
WET GAP (2023). WET GAP Acrow floating bridges support mission-critical long-span water crossings. URL: https://acrowbridge.co.uk/solutions/military-bridges/wet-gap-bridges/(in English)
Hernych, M. V., & Kliuchnyk, S. V. (2022). Vykorystannia maina naplavnoho mostu NZhM-56 zvazhaiuchy na vy-klyky viiskovoho sohodennia. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 2022, 22, 27-32. (in Ukrainian)
DBN V.1.2-15:2009 (2009). Sporudy transportu. Mosty ta truby. Navantazhennia i vplyvy. Kyiv: Minrehio-nbud Ukrainy. (in Ukrainian)
NZhM-56 (1977). Naplavnyi zaliznychnyi mist NZhM-56. Tekhnichnyi opys ta instruktsiia po montazhu, pereve-zenniu, zberihanniu ta ekspluatatsii. (in Ukrainian)