ДОСЛІДЖЕННЯ НАПРУЖЕНО-ДЕФОРМОВАНОГОСТАНУ МЕТАЛЕВИХ ГОФРОВАНИХ КОНСТРУКЦІЙ ПРИ ВЗАЄМОДІЇ З ҐРУНТОМ ЗАСИПКИ

Автор(и)

  • B STASYUK Національний університет «Львівська політехніка», Україна
  • V STANKEVYCH Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного тран- спорту імені академіка В. Лазаряна, Україна
  • V KOVALCHUK Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна
  • J LUTCHKO Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2014/40783

Ключові слова:

металева гофрована конструкція (МГК), ступінь ущільнення ґрунтової засипки, динамічне навантаження, деформації, переміщення, напруження, метод скінченних елементів

Анотація

Мета. Метою роботи є проведення досліджень напружено-деформованого стану металевих гофрованих конструкцій (МГК) при їх взаємодії з ґрунтом засипки. Такі дослідження необхідні для встановлення причин появи дефектів металевих гофрованих конструкцій, своєчасного прийняття відповідних інженерних рішень
з метою підвищення несучої здатності МГК. Методика. Розрахунки напружено-деформованого стану металевої гофрованої конструкції проведено методом скінчених елементів за допомогою ліцензійної програми FEMAP with MSC NASTRAN. Під час проведення розрахунків враховано ступінь ущільнення ґрунтової засипки та величину динамічного навантаження від рухомого складу залізниць. Результати. Згідно проведених розрахунків запас міцності споруди становить від 34 % до 45 % залежно від ступеня ущільнення ґрунтової засипки; для виникнення початку пластичних деформацій зовнішнє навантаження повинно бути перевищене більш як у 2,48 рази порівняно з навантаженням при проектному стані колії та навантаженнями на
колію, що має допустимі нерівності. Наукова новизна. Вперше проведені розрахунки напружено-деформованого стану МГК при взаємодії з ґрунтом засипки із врахуванням комплексу факторів – ступеня ущільнення ґрунтової засипки та величини динамічного навантаження від рухомого складу залізниць. Практична значимість. Отримані результати напружено-деформованого стану металевих гофрованих конструкцій можуть бути використані проектувальниками та інженерами Мостовипробувальних станцій Укрзалізниці та Укравтодору.

Біографії авторів

B STASYUK, Національний університет «Львівська політехніка»

Каф. «Опір матеріалів»

V STANKEVYCH, Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного тран- спорту імені академіка В. Лазаряна

Каф. «Фундаментальні дисципліни»

V KOVALCHUK, Львівська філія Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Каф. «Рухомий склад і колія»

J LUTCHKO, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна

Каф. «Рухомий склад і колія»

Посилання

Handbook of steel drainage and highway construction products [Теxt]. – American Iron and Steel Institute, 2ed edition, Canada, June 2002.

Kunecki, B. Zachowanie sie ortotropowych powlok walcowych w osrodku gruntowym pod statycznym i dynamicznym obciazeniem zewnetrznym [Теxt] / B. Kunecki. – Rozprawa doktorska. Instytut

budownictwa Politechniki Wroclawskiej, 2006. – 199 s.

Wysokowski A., Janusz L. Mostowe konstrukcje gruntowo – powlokowe. Laboratoryjne badania niszczace. [Теxt] / A. Wysokowski, L. Janusz // Awarie w czasie budowy i eksploatacji : XXIII

konferencja naukowo-techniczna. – Szcecin, 2007. S. 541-550.

Coweherd, David C. TRB Proceedings [Теxt] / David C. Coweherd & Ioan J. Corda. – Washington.

Machelski, Cz. Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo-powlokowych [Теxt]. / Cz. Machelski. – Dolno-slaskie Wydawnictwo

Edukacyjne, 2008. – 208 s.

Правила розрахунків залізничної колії на міцність і стійкість. ЦП-0117 [Текст] / Е. І. Даніленко, В. В. Рибкін. – Київ : Транспорт України, 2006. – 168 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-07-02

Номер

Розділ

Статті